IDC: 1-proc. spadek nakładów na reklamę online w III kw.
Trzeci raz z rzędu spadły w skali globalnej kwartalne nakłady na internetową reklamę.
Z danych firmy badawczej IDC wynika, że w III kwartale bieżącego roku rynek ten osiągnął wartość 14,6 miliarda dolarów. To o 1 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego (14,7 mld USD). Odczuwalna jest więc poprawa, gdyż w II kwartale odnotowano spadek o 5,6 proc..
Firma prognozuje, że również w ostatnich trzech miesiącach tego roku odnotowany zostanie 1-proc. spadek w ujęciu rocznym. Z kolei do tendencji wzrostowych rynek ma wrócić najpóźniej w II kwartale 2010 r.
W III kwartale spadek nakładów na reklamę online odnotowano we wszystkich częściach świata oprócz regionu Azji i Pacyfiku oraz Japonii. W USA wydatki zmalały o 4 proc., do 6,4 miliarda dolarów.
Dołącz do dyskusji: IDC: 1-proc. spadek nakładów na reklamę online w III kw.