Gazeta Wyborcza: Wyborcza na wybory
"Gazeta Wyborcza" i jej wydania lokalne rozpoczęły akcję "Wyborcza na wybory". Czytelnicy "Gazety" będą mogli m.in. uczestniczyć w debatach przedwyborczych, śledzić sondaże i prognozy wyników w kraju i swoich regionach, a samorządowcy - uczestniczyć w akcji "Wybieram wybory", której celem jest pobudzenie wyborczego zaangażowania mieszkańców. W akcję włączyły się Radio TOK FM i portal Gazeta.pl.
Od poniedziałku codziennie w "Gazecie", na www.gazetawyborcza.pl i w portalu Gazeta.pl będzie można zapoznać się z wynikami sondażu popularności partii startujących w wyborach. Na specjalnie przygotowanej wyborczej mapie Polski znajdą się sondaże i prognozy wygranych w ponad 20 największych polskich miastach. Sondaż wyborczy przygotowywany jest we współpracy z "Polityką".
W cyklu czterech debat "Gazety" o polskiej polityce gospodarczej, polityce zagranicznej, edukacji i demokracji podyskutują przedstawiciele największych partii: PiS, PO i LiD. Spotkania będą relacjonowane przez radio TOK FM i rejestrowane przez portal Gazeta.pl. W lokalnych redakcjach "Gazety" odbędą się podobne debaty, a na internetowych stronach lokalnych powstaną specjalne tematyczne fora do wymiany poglądów.
Tuż przed wyborami czytelnicy znajdą w "Gazecie" przegląd
porównawczy poglądów i programów dziewięciu największych komitetów
wyborczych. W ramach programu "Latarnik Wyborczy", przygotowanego
przez fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej, przedstawiciele
komitetów odpowiedzą na 25 pytań dotyczących polityki krajowej,
zagranicznej i gospodarki. Powstanie specjalna strona internetowa
programu latarnikwyborczy.pl. Współpraca: Radio TOK FM, "Polityka",
portal Gazeta.pl.
W ramach akcji "Wybieram wybory" samorządy lokalne powalczą o
największy wzrost frekwencji w porównaniu z wyborami 2005 r.
Redakcja "Gazety" będzie zbierać pomysły władz lokalnych na
obywatelskie ożywienie wyborcze. Najbardziej skuteczne samorządy
otrzymają powierzchnię reklamową w specjalnym dodatku "Gazety",
który ukaże się po wyborach.
"Gazeta" będzie również prowadziła stałe cykle redakcyjne, m.in. "Co piszczy w mediach" - recenzje programów publicystycznych i informacyjnych poświęconych wyborom, ze szczególnym uwzględnieniem telewizji publicznej czy "Witamy w Polsce wyborczej" - cykl poświęcony wyborcom oraz tym, którzy deklarują, że nie będą głosować.
Dołącz do dyskusji: Gazeta Wyborcza: Wyborcza na wybory