Gazeta Wyborcza w górę, coraz mniej reklam w Fakcie
Rosną wpływy reklamowe Gazety Wyborczej, Dziennika i Rzeczpospolitej. Ostro w dół Fakt - czyli rynek reklamy w prasie w I półroczu 2007.
"Gazeta Wyborcza" zwiększyła w I półroczu 2007 roku cennikowe wpływy z reklam do 483,32 mln zł, czyli o 37,24 mln zł wobec analogicznego okresu 2006 - wynika z monitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugie miejsce awansowała "Rzeczpospolita", która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 88,76 mln zł (2,98 mln zł więcej niż rok wcześniej). Trzecie miejsce przypadło dla "Faktu" - 81,34 mln zł (spadek o 18,55 mln zł).
Tuż za podium uplasował się "Dziennik" - na rynku od 18. kwietnia 2006 r. - 68,82 mln zł.
Wśród gazet regionalnych najwięcej wpływów z reklam zanotował "Dziennik Bałtycki" - wzrost z 40,52 mln rok temu do 40,83 mln zł obecnie.
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w I półroczu 2007 roku 1 249 600 459 zł wobec 1 193 778 712 zł w 2006 roku (dane bez autopromocji).
Rok / Miesiąc | I-VI.2007 |
Główne medium + wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 1 249 600 459 zł |
GAZETA WYBORCZA | 483 321 397 zł |
RZECZPOSPOLITA | 88 767 524 zł |
FAKT | 81 346 813 zł |
DZIENNIK | 68 824 418 zł |
SUPER EXPRESS | 46 193 829 zł |
DZIENNIK BAŁTYCKI | 40 838 488 zł |
GŁOS WIELKOPOLSKI | 38 976 204 zł |
METRO | 30 799 585 zł |
GAZETA PRAWNA | 27 108 371 zł |
DZIENNIK ZACHODNI | 24 800 987 zł |
Rok / Miesiąc | I-VI.2006 |
Główne medium + wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 1 193 778 712 zł |
GAZETA WYBORCZA | 446 081 009 zł |
FAKT | 99 896 461 zł |
RZECZPOSPOLITA | 85 783 679 zł |
SUPER EXPRESS | 43 448 304 zł |
DZIENNIK BAŁTYCKI | 40 529 701 zł |
GAZETA PRAWNA | 27 847 480 zł |
METROPOL | 26 322 831 zł |
GŁOS WIELKOPOLSKI | 26 161 200 zł |
PULS BIZNESU | 25 286 225 zł |
DZIENNIK ZACHODNI | 23 526 575 zł |
dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor
Podsumowanie wpływów reklamowych w I półroczu 2007 roku
(z autopromocją):
Rok / Miesiąc | I-VI.2006 | I-VI.2007 |
Media | Wpływy [zł] | Wpływy [zł] |
Telewizja | 3 757 616 735 zł | 4 627 253 412 zł |
Radio | 692 074 792 zł | 788 107 717 zł |
Gazety | 1 233 208 001 zł | 1 293 748 949 zł |
Magazyny | 1 152 522 853 zł | 1 209 229 466 zł |
Kina | 104 183 784 zł | 121 189 509 zł |
Razem | 6 939 606 165 zł | 8 039 529 053 zł |
Dołącz do dyskusji: Gazeta Wyborcza w górę, coraz mniej reklam w Fakcie