SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gazeta Wyborcza w górę, coraz mniej reklam w Fakcie

Rosną wpływy reklamowe Gazety Wyborczej, Dziennika i Rzeczpospolitej. Ostro w dół Fakt - czyli rynek reklamy w prasie w I półroczu 2007.

"Gazeta Wyborcza" zwiększyła w I półroczu 2007 roku cennikowe wpływy z reklam do 483,32 mln zł, czyli o 37,24 mln zł wobec analogicznego okresu 2006 - wynika z monitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugie miejsce awansowała "Rzeczpospolita", która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 88,76 mln zł (2,98 mln zł więcej niż rok wcześniej). Trzecie miejsce przypadło dla "Faktu" - 81,34 mln zł (spadek o 18,55 mln zł).

Tuż za podium uplasował się "Dziennik" - na rynku od 18. kwietnia 2006 r. - 68,82 mln zł.

Wśród gazet regionalnych najwięcej wpływów z reklam zanotował "Dziennik Bałtycki" - wzrost z 40,52 mln rok temu do 40,83 mln zł obecnie.

Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w I półroczu 2007 roku 1 249 600 459 zł wobec 1 193 778 712 zł w 2006 roku (dane bez autopromocji).

Rok / Miesiąc I-VI.2007
Główne medium + wyd. lokalne Wpływy [zł]
Razem: gazety 1 249 600 459 zł
GAZETA WYBORCZA 483 321 397 zł
RZECZPOSPOLITA 88 767 524 zł
FAKT 81 346 813 zł
DZIENNIK 68 824 418 zł
SUPER EXPRESS 46 193 829 zł
DZIENNIK BAŁTYCKI 40 838 488 zł
GŁOS WIELKOPOLSKI 38 976 204 zł
METRO 30 799 585 zł
GAZETA PRAWNA 27 108 371 zł
DZIENNIK ZACHODNI 24 800 987 zł
Rok / Miesiąc I-VI.2006
Główne medium + wyd. lokalne Wpływy [zł]
Razem: gazety 1 193 778 712 zł
GAZETA WYBORCZA 446 081 009 zł
FAKT 99 896 461 zł
RZECZPOSPOLITA 85 783 679 zł
SUPER EXPRESS 43 448 304 zł
DZIENNIK BAŁTYCKI 40 529 701 zł
GAZETA PRAWNA 27 847 480 zł
METROPOL 26 322 831 zł
GŁOS WIELKOPOLSKI 26 161 200 zł
PULS BIZNESU 25 286 225 zł
DZIENNIK ZACHODNI 23 526 575 zł

dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor

Podsumowanie wpływów reklamowych w I półroczu 2007 roku (z autopromocją):

Rok / Miesiąc I-VI.2006 I-VI.2007
Media Wpływy [zł] Wpływy [zł]
Telewizja 3 757 616 735 zł 4 627 253 412 zł
Radio 692 074 792 zł 788 107 717 zł
Gazety 1 233 208 001 zł 1 293 748 949 zł
Magazyny 1 152 522 853 zł 1 209 229 466 zł
Kina 104 183 784 zł 121 189 509 zł
Razem 6 939 606 165 zł 8 039 529 053 zł

Dołącz do dyskusji: Gazeta Wyborcza w górę, coraz mniej reklam w Fakcie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl