Firmy motoryzacyjne tną wydatki na reklamę
Wydatki firm motoryzacyjnych na reklamę w USA znacząco zmniejszyły się w I kwartale bieżącego roku.
Według firmy badawczej Nielsen w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku wydatki te spadły o 12 procent do nieco ponad 2 miliardów dolarów, a według TNS o 13 procent do około 3,2 miliarda dolarów - informuje serwis Adweek.
Najbardziej swoje nakłady na reklamę obcięły firmy Ford i Chrysler. Według obu firm badawczych Ford zmniejszył swoje wydatki o około 30 procent, a Chrysler o ponad 40 procent (Nielsen: o 47 procent, TNS: o 42 procent).
Jednak dane Nielsena i TNS nie pokazują całego obrazu. Przede wszystkim Nielsen w swoim raporcie nie uwzględnił w ogóle nakładów firm motoryzacyjnych na reklamę internetową, a TNS monitorował jedynie reklamy graficzne, nie biorąc pod uwagę chociażby reklam w wyszukiwarkach.
Tymczasem firma eMarketer w swoim najnowszym raporcie prognozuje, że w bieżącym roku wydatki branży motoryzacyjnej na reklamę online wyniosą 2,98 miliarda dolarów, co w porównaniu z rokiem 2007 oznacza wzrost o 21,6 procenta. Na kolejne lata eMarketer przewiduje również solidny wzrost w tym sektorze: 2009 - o 13,8 procenta, 2010 - o 13,6 procenta, 2011 - o 17,1 procenta, 2012 - o 24,4 procenta. W roku 2012 wydatki mają wynieść 5,61 miliarda dolarów.
źródło: Adweek
Dołącz do dyskusji: Firmy motoryzacyjne tną wydatki na reklamę