SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Festiwal Sopot TOPtrendy 2012 liderem rynku; 14 mln zł z reklam

Tegoroczny, jubileuszowy festiwal TOPtrendy osiągnął drugi najlepszy wynik oglądalności wśród 10. edycji imprezy, a Polsat w czasie transmisji z Sopotu był liderem rynku telewizyjnego. Mniejsze były jedynie wpływy reklamowe.

2,72 mln widzów - tyle średnio osób obejrzało transmitowany przez Polsat w dniach 25-27 maja br. festiwal Sopot TOPtrendy 2012. Wynik ten dał stacji 24,02 proc. udziału w grupie 4+ i 26,90 proc. w komercyjnej grupie 16-49 - pokazują przygotowane na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl dane Nielsen Audience Measurement.

Największą popularnością - jak zwykle - cieszyła się IX Sopocka Noc Kabaretowa, którą w niedzielę śledziło 3,48 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 30,30 proc. Pierwszy dzień festiwalu (koncert TOP, recital Bajmu) oglądało z kolei średnio 2,58 mln osób (udział wyniósł 22,94 proc.). Najmniej widzów zgromadził drugi dzień imprezy (koncert jubileuszowy, Lady Pank, trendy) - jego oglądalność wyniosła 2,05 mln osób przy udziale na poziomie 18,31 proc.

Data Koncerty Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
25-05-2012 Koncert TOP, Bajm 2 578 179 22,94% 25,38%
26-05-2012 Jubileusz, Lady Pank, trendy 2 047 115 18,31% 19,81%
27-05-2012 IX SOPOCKA NOC KABARETOWA 3 481 623 30,30% 34,53%
średnia 2 716 381 24,02% 26,90%


Polsat był zdecydowanym liderem rynku w czasie pokazywania festiwalu
. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 15,69 proc. zajęła Jedynka, trzecia była TVP 2 (13,46 proc.), a czwarta - telewizja TVN (12,78 proc.). Polsat wygrał z konkurencją także w grupie komercyjnej (tam na drugim miejscu uplasował się TVN z udziałem 14,83 proc.).

Stacja Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
TOPtrendy 2012 2 716 381 24,02% 26,90%
TVP1 1 773 961 15,69% 12,22%
TVP2 1 522 458 13,46% 11,60%
TVN 1 444 926 12,78% 14,83%


Tegoroczny, jubileuszowy festiwal miał drugi najlepszy wynik oglądalności w historii odbywającego się od 2003 roku eventu - więcej widzów oglądało TOPtrendy tylko w 2009 roku (wtedy padł rekord - było 2,84 mln oglądających). Rok temu widownia imprezy wyniosła 2,57 mln widzów.

TOPtrendy Wszyscy 4+ 16-49
Rok AMR SHR% SHR %
2012 2 716 381 24,02% 26,90%
2011 2 572 739 23,52% 26,17%
2010 2 304 645 20,22% 22,63%
2009 2 836 924 27,39% 28,01%
2008 2 561 147 25,95% 27,97%
2007 2 219 808 20,72% 22,86%
2006 2 374 237 21,31% 24,99%
2005 2 351 697 22,55% 27,25%
2004 1 424 122 13,53% 14,74%
2003 1 890 998 17,07% 19,65%


Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy Polsatu wyniosły 13,6 mln zł. W 2011 roku mimo mniejszej widowni były one jednak wyższe i uplasowały się na poziomie 15,1 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

>>> Jula zwycięzcą konkursu trendy (fotogaleria)

Dane telemetryczne pokazują, że festiwal TOPtrendy 2012 oglądały najchętniej kobiety, widzowie powyżej 30. roku życia, mieszkańcy wsi i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.

      ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 42,16% 88
Kobiety 57,84% 111
Wiek  4-9 2,21% 37
 10-15 3,75% 56
16 - 19 3,96% 72
20 - 24 4,23% 55
25 - 29 5,46% 62
30 - 34 8,44% 102
35 - 39 10,21% 138
40 - 44 8,66% 134
45 - 49 8,87% 132
50 - 54 12,45% 156
55 - 59 11,07% 141
60 20,71% 100
Wlk. miasta Wieś 40,41% 103
< 50 tys. 22,51% 96
50-100 tys. 9,34% 113
100-200 tys. 9,32% 122
> 200 tys. 18,42% 86
Zawód Top management 9,14% 93
Pracownicy średniego szczebla 17,81% 115
Pracownicy fizyczni i rolnicy 22,16% 117
Emeryci 28,94% 115
Inni 21,95% 72
Wykształcenie Podstawowe 44,44% 110
Średnie 36,28% 112
Wyższe 13,32% 91
Inne 5,96% 47


W tym roku TOPtrendy zorganizowane zostały jeszcze w hali ERGO Arena, ale w przyszłym roku impreza wrócić ma do wyremontowanej Opery Leśnej
. W sierpniu br. Polsat wraz z miastem Sopot planują tam zorganizować międzynarodowy Sopot Festival (dowiedz się więcej).

Dołącz do dyskusji: Festiwal Sopot TOPtrendy 2012 liderem rynku; 14 mln zł z reklam

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
2 pytania
Dlaczego TVP nie przykryla sobotnich Trendów i X Factora finałem Eurowizji, który zawsze ma dobre wyniki? TVP wypisała się z Europejskiej Unii Nadawców publicznych?
0 0
odpowiedź
User
Camillo
Dlatego, że Polska nie brała nawet udziału w półfinałach, stąd nie byłoby żadnej dobrej oglądalności.
0 0
odpowiedź
User
mikołaj
Taki gniot tyle zarobił, dziwny ten świat i Paszoł-biznes...
jak mówił Cz. Niemen.
Salata, Loka propozycje z 426 zgłoszonych utworów... tylko kto ich słuchał jak każdy ma po 3 minuty. Wystarczy pomnożyć czas. Ponownie wybrano z wcześniej wybranych "pod stolikiem".
0 0
odpowiedź