Działy informacyjne portali: WP wyprzedziła Onet, mocno w górę Interia
Sekcja informacyjna WP.pl po sporym wzroście odwiedzalności w skali roku wyprzedziła analogiczny dział Onetu. Duży wzrost zasięgu osiągnęła również Interia, dzięki czemu zmniejszyła dystans dzielący ją do Gazeta.pl.
W czerwcu br. serwis WP Wiadomości odwiedziło 6,2 mln realnych użytkowników (czyli 22,93 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali w nim 103,51 mln odsłon. Spędzili oni na stronie 3,11 mln godzin, tak więc na każdego przypadło średnio 30 minut - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Sekcja informacyjna Onetu zanotowała o 451,1 tys. użytkowników, 25,51 mln odsłon i 713,4 tys. godzin mniej niż witryna WP.pl. Ze strony Onetu przeciętny odwiedzający korzystał przez niecałe 25 minut.
Znacznie niższe wyniki osiągnęły działy informacyjne Gazeta.pl i Interii. Pierwszy przy 3,77 mln użytkowników miał 65,35 mln odsłon i 1,14 mln godzin korzystania (średnio nieco ponad 18 minut na odwiedzającego), a drugi - przy 3,07 mln użytkowników zanotował 37,43 mln odsłon i 1,02 mln godzin korzystania (prawie 20 minut na użytkownika).
Sekcje portali określane jako Wiadomości i Fakty zawierają głównie informacje o bieżących wydarzeniach politycznych i społecznych. Przy czym działy różnych portali nie mają identycznych zakresów tematycznych. Onet w październiku ub.r. treści regionalne wydzielił z sekcji Wiadomości jako osobne witryny w domenie onet.pl. W Agorze witryny regionalne działają w domenie wyborcza.pl, a nie gazeta.pl. Natomiast na WP.pl i Interii strony o tematyce regionalnej są częściami głównych sekcji informacyjnych.
Sekcje informacyjne największych portali w czerwcu 2017 r. |
||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
czas korzystania [godz] |
zasięg |
WP.pl - wiadomości |
6 203 373 |
103 514 054 |
3 108 283,40 |
22,93% |
Onet.pl - wiadomości |
5 752 229 |
78 007 708 |
2 394 892,25 |
21,27% |
Gazeta.pl - wiadomości |
3 769 525 |
65 351 065 |
1 138 357,58 |
13,94% |
Interia.pl - fakty |
3 069 638 |
37 434 037 |
1 019 363,89 |
11,35% |
Na WP.pl dział informacji odwiedziło 45,11 proc. wszystkich użytkowników portalu, a na Gazeta.pl - 42,93 proc. W przypadku Interii ten wskaźnik wyniósł 24,11 proc., a w przypadku Onetu - 33,81 proc.
Jeśli chodzi o odsłony, to na Gazeta.pl sekcja informacyjna zapewniła aż 21,7 proc. odsłon całego portalu. W przypadku pozostałych portali było to jedynie 4-5 proc.
Udział sekcji informacyjnych w odwiedzalności największych portali w czerwcu 2017 r. |
||||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
domena |
dział wiadomości |
cały portal |
proc. użytkowników |
proc. odsłon |
||
realni użytkownicy |
odsłony |
realni użytkownicy |
odsłony |
|||
WP.pl |
6 203 373 |
103 514 054 |
13 751 015 |
1 988 345 356 |
45,11 |
5,21 |
Onet.pl |
5 752 229 |
78 007 708 |
17 011 737 |
1 697 718 603 |
33,81 |
4,59 |
Gazeta.pl |
3 769 525 |
65 351 065 |
8 779 891 |
301 111 517 |
42,93 |
21,70 |
Interia.pl |
3 069 638 |
37 434 037 |
12 729 463 |
690 971 700 |
24,11 |
5,42 |
Na samych komputerach sekcja informacyjna WP.pl miała mniejszą przewagę zasięgową nad analogicznym działem Onetu (4,08 mln użytkowników wobec 3,99 mln), a Gazeta.pl - nad Interia.pl (1,95 mln użytkowników wobec 1,94 mln).
W dziale Interii odwiedzający spędzili więcej czasu (652,1 tys. godzin) niż w sekcji Gazeta.pl (598,5 tys. godzin).
Sekcje informacyjne największych portali w czerwcu 2017 r. na komputerach |
||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
czas korzystania [godz] |
zasięg |
WP.pl - wiadomości |
4 082 132 |
55 993 399 |
1 964 817,11 |
15,09% |
Onet.pl - wiadomości |
3 990 138 |
44 705 725 |
1 518 237,36 |
14,75% |
Gazeta.pl - wiadomości |
1 954 391 |
32 295 261 |
598 487,19 |
7,23% |
Interia.pl - fakty |
1 937 867 |
22 149 658 |
652 094,11 |
7,16% |
Na smartfonach i tabletach dział informacyjny WP.pl miał 3,6 mln użytkowników i 47,52 mln odsłon (o 549 tys. użytkowników i 14,2 mln odsłon więcej niż analogiczna sekcja Onetu). Sekcja Gazeta.pl, mając o 591,8 tys. użytkowników mniej od działu Onetu, zanotowała tylko minimalnie mniej odsłon.
Sekcje informacyjne największych portali w czerwcu 2017 r. w mobile'u |
||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
domena |
realni użytkownicy |
odsłony |
czas korzystania [godz] |
zasięg |
WP.pl - wiadomości |
3 604 114 |
47 520 655 |
1 143 466,29 |
13,32% |
Onet.pl - wiadomości |
3 055 077 |
33 301 984 |
876 654,89 |
11,29% |
Gazeta.pl - wiadomości |
2 463 321 |
33 055 804 |
539 870,39 |
9,11% |
Interia.pl - fakty |
1 655 903 |
15 284 379 |
367 269,77 |
6,12% |
W skali roku sekcja WP.pl zanotowała wzrost zasięgu z 22,07 do 22,93 proc., czyli o 3,9 proc. Jednocześnie liczba odsłon strony zwiększyła się o 29,45 mln (39,8 proc. w górę), a czas korzystania - o 113,45 tys. godzin (3,8 proc. w górę).
Witrynie pod względem liczby użytkowników i odsłon udało się wyprzedzić stronę Onetu, która rok do roku straciła 21 proc. zasięgu (spadek z 26,92 do 21,27 proc.), a także 75,92 mln odsłon (49,3 proc. w dół) i 1,73 mln godzin czasu korzystania przez użytkowników (41,9 proc. w dół).
Sekcja informacyjna Gazeta.pl przy spadku zasięgu o 2,8 proc. zanotowała wzrost liczby odsłon o 2,78 mln (czyli 4,4 proc.) i spadek czasu korzystania o 40,1 tys. godzin (3,4 proc. w dół).
Z kolei dział informacyjny Interii zyskał w skali roku 11,49 proc. zasięgu. Jednocześnie wzrosła liczba odsłon witryny (minimalnie - o 139,5 tys., czyli 0,37 proc.) i czas spędzany na niej przez użytkowników (o 110,46 tys. godzin, a więc 12,15 proc.).
Podawanie, o ile zmieniła się w ciągu roku liczba użytkowników, jest mało miarodajne, ponieważ w czerwcu ub.r. łączna liczba polskich internautów była znacząco niższa niż w czerwcu br.
Dołącz do dyskusji: Działy informacyjne portali: WP wyprzedziła Onet, mocno w górę Interia