SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Co się stało z konkursami SMS?

Koniec epoki powielania i kopiowania konkursów? Dlaczego na rynku jest coraz gorzej? Kto za to odpowiada i czy można coś jeszcze zmienić?

Wszyscy organizatorzy i integratorzy usług telekomunikacyjnych narzekają na słabnące przychody z konkursów realizowanych w kanale komunikacji SMS. Coraz częściej mówi się o historycznym końcu epoki prostackich konkursów i loterii SMS-wych! I nie ma się co dziwić! Ten rynek zgubiła pazerność biznesowa organizatorów i brak wiedzy na temat możliwości konsumpcyjnych użytkowników interaktywnych formatów.

Cena za wysłanie jednego SMSa u większości organizatorów to koszt 4 zł netto. To dość dużo – zważywszy, że klient winien wysłać przynajmniej klika wiadomości tekstowych z prawidłową odpowiedzią aby mieć szanse na nagrody gwarantowane. Już nie chodzi o możliwość wygrania samochodu czy gotówki w wysokości 50 tys. złotych – bo wówczas trzeba się dużo bardziej postarać. A jeszcze rok temu można było spotkać opinie, że nic złego nie dzieje się na rynku! Co się więc stało przez ten rok czasu? Czemu frustracja sięga zenitu?

Odpowiedzi należy szukać nie tylko w samym koszcie jaki klient ponosi na każdy wysłany SMS. Istotnym elementem całej układanki jest sam scenariusz konkursu! Ile razy można powielać ten sam mechanizm?! Ile razy można wysyłać do klienta łudząco podobne do siebie wiadomości tekstowe i głosowe przy każdej „nowej” edycji?! Rynek przechodzi niewątpliwie kryzys i to z najbardziej głupich powodów. Choć zdaniem wielu ekspertów to już nie jest kryzys tylko być może historyczny moment końca epoki kopiowania z edycji na edycję tych samych formatów konkursowych.

Szansą na wyjście z kryzysu jest niewątpliwe ustalenie długofalowej strategii  takich interaktywnych formatów. Do tego trzeba dobrze dopracować mechanizm – dobrze stargetować grupy docelowe i właściwe dopasować przekazy komunikacyjne. Niby takie banalne a i tak niewielu organizatorów sobie z tym radzi. W czym więc problem? Każdy z organizatorów już sam sobie musi odpowiedzieć na to pytanie albo poczekać za nim ktoś inny wpadnie na genialny pomysł – aby potem bezmyślnie to skopiować.  Ale to czekanie też może okazać się porażką, ponieważ na rynku specjalistów od udanej kreacji – jest zwyczajnie brak.

To co na dzisiejszym rynku jest ciekawe i aktualne, nie zawsze sprawdzi się już jutro i pojutrze. Na pewno użytkownicy takich konkursów chcą być zaskakiwani i chcą aby przestać ich traktować jak zwykłych głupców! Miejmy nadzieję, że rynek zacznie się skupiać na kreacji, a nie tylko desperackim poszukiwaniu kolejnych baz numerów klientów do których można emitować treści reklamowe zachęcające do udziału w następnym nieudanym konkursie.

Nawet najbardziej agresywna kampania SMSowa działa tylko na chwilę. Co jakiś czas w prasie pojawiają się informację o skandalicznych praktykach konkursowych jednego z integratorów telekomunikacyjnych.  Ale nawet i taka taktyka zadziała najwyżej na jeden raz, a przy okazji wywoła wiele kontrowersji i pogłębi i tak wysoki brak zaufania do wiadomości reklamowych zachęcających do udziału w konkursie. Na pewno wypracowanie stałej strategii implementacji działań konkursowych winno być pierwszym podstawowym krokiem dla wszystkich organizatorów. Trzeba także pamiętać o wszystkich elementach układanki i szukać stale różnych rozwiązań bez względu na iluzoryczny sukces. Bo jeśli nawet zostanie osiągnięty – to tylko na chwilę. Najbardziej smutne jest to, że tak niewiele osób z tego rynku te podstawowe prawdy chce zrozumieć.


Ireneusz Krupiński - Ekspert z obszaru szeroko pojętej komunikacji mobilnej. Dziś pełniący obowiązki Prezesa Zarządu Fresh Mobile Sp. z o.o. specjalizującą się w interaktywnej komunikacji głosowej TMDS Voice Mailing. Wcześniej pracował min w MNI S.A oraz PTC Sp. z o.o.

Dołącz do dyskusji: Co się stało z konkursami SMS?

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
k
korekta by sie na tym tekscie nie zanudzila, styl koszmarny
0 0
odpowiedź
User
yoko
http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?news_cat_id=19&news_id=6513&layout=3&page=text&place=Lead01

W UKE trwają rozmowy w sprawie wypracowania mechanizmów, które wyeliminują nieuczciwe loterie i konkursy SMS.
0 0
odpowiedź
User
yoko
http://gomobi.pl/GoMobi-pl-news/UKE-znalazlo-sposob-na-uslugi-Premium-Rate

Kodeks Jakości Usług Dodanych - tak Urząd Komunikacji Elektronicznej nazwał projekt do walki z usługami Premium Rate.
0 0
odpowiedź