Chiński rynek reklamowy w górę
Wydatki na reklamę w Chinach będą w najbliższych latach rosły w dwucyfrowym tempie.
Chiński oddział firmy KPMG szacuje, że w bieżącym roku wartość rynku reklamy w Chinach zwiększy się o 22 procent do poziomu 31,7 miliarda dolarów, a w roku 2009 o kolejne 19,5 procenta do poziomu 37,9 miliarda dolarów - informuje serwis Media Life.
Przyszły rok ma przynieść wzrost reklamowych nakładów we wszystkich medialnych sektorach. Przykładowo telewizja ma zanotować wzrost o 16 procent, radio o 33,4 procenta, czasopisma o 20 procent, a outdoor o 26,3 procenta. Nawet w przypadku słabo radzącej sobie pod tym względem na rozwiniętych rynkach prasy codziennej wydatki na reklamę w Chinach mają się zwiększyć o 5 procent.
Najlepiej wygląda sytuacja w przypadku internetu, gdzie KPMG szacuje wzrost nakładów reklamowych o 65,3 procenta w bieżącym roku (do 2,3 miliarda dolarów) oraz o 40,4 procenta w roku 2009 (do 3,2 miliarda dolarów).
Obecnie w Chinach jest 253 miliony użytkowników internetu, z czego 97 milionów korzysta z łącz szerokopasmowych. 100 milionów Chińczyków pisze w internecie własne blogi, a 120 milionów gra w gry online. Jednocześnie tylko 19,4 procenta ogółu chińskiej populacji loguje się do sieci, co daje duże pole do wzrostu w najbliższych latach.
źródło: Media Life
Dołącz do dyskusji: Chiński rynek reklamowy w górę