Burst Media: 72 procent internautów ogląda wideo online
Oglądanie klipów wideo w sieci stało się dominującą czynnością dla wielu internautów.
To najważniejszy wniosek z badania firmy Burst Media, przeprowadzonego w grudniu zeszłego roku. Wynika z niego, że 72 procent użytkowników internetu ogląda klipy wideo online - informuje serwis Marketing Charts. Częściej przyznawali się do tego mężczyźni (76,6 procenta) niż kobiety (67,7 procenta).
Oglądania klipów wideo w sieci jest popularne w każdej grupie wiekowej, nawet wśród osób powyżej 65. roku życia (58,6 procenta).
Najczęściej wideo online oglądają mężczyźni w wieku od 18 do 34 lat: 74 procent z nich robi to przynajmniej raz w tygodniu. W przypadku mężczyzn w wieku od 18 do 24 lat, 1/3 badanych ogląda klipy wideo w sieci codziennie.
Z kolei najpopularniejszą kategorię wideo online stanowią klipy informacyjne, które ogląda 44,4 procenta respondentów. Następne są tutaj kategorie: muzyka (37,5 procenta), komedia (35,5 procenta), zwiastuny filmowe (33,7 procenta), programy telewizyjne (33,1 procenta), rozrywka (29,9 procenta) oraz sport (21,8 procenta).
Z badania Burst Media wynika także, że 53,6 procenta respondentów spotkało się z reklamą w trakcie oglądania klipów wideo w sieci. W takim przypadku 50,7 procenta z tych osób przestaje oglądać taki filmik. Jednak spora grupa (43,2 procenta) ogląda reklamę i dany klip do końca.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Burst Media: 72 procent internautów ogląda wideo online