Brytyjski rynek reklamy w dół o 4 proc. w 2008 r.
Wartość rynku reklamy w Wielkiej Brytanii zmniejszyła się w ubiegłym roku o 4 procent, do poziomu 18,6 miliarda funtów.
Dla porównania rok wcześniej wartość tego rynku zwiększyła się o 4,3 procenta - wynika z raportu przygotowanego przez organizację World Advertising Research Center (WARC) dla brytyjskiego stowarzyszenia Advertising Association (AA).
Największą przyczyną mniejszych nakładów w 2008 roku były spadki w sektorze reklamy prasowej (o 11,8 procenta), radiowej (o 8,5 procenta) oraz telewizyjnej (o 4,9 procenta).
Od większego spadku brytyjski rynek uchronił internet, w przypadku którego nakłady na reklamę w 2008 roku wzrosły o 19,1 procenta, do 3,6 miliarda funtów. Jedynym oprócz niego medium, które odnotowało wzrost (o 1 procent) okazało się kino.
Największym medium reklamowym na Wyspach pozostała prasa z 36,6 procenta udziału w rynku, wyprzedzając telewizję (24 procent) oraz internet (19,3 procenta).
Dołącz do dyskusji: Brytyjski rynek reklamy w dół o 4 proc. w 2008 r.