SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Agora obniżyła prognozę wzrostu rynku reklamy

Wartość polskiego rynku reklamy może wzrosnąć w tym roku o ok. 2-4%, zakłada grupa medialna Agora. W maju Agora obniżyła swoje prognozy dotyczące wzrostu wartości rynku reklamowego w tym roku do 3-5% z 6-7%. Jeszcze w sierpniu podtrzymała swoje obniżone oceny, zmieniając jednak przewidywania dotyczące poszczególnych segmentów rynku.

W okresie styczeń ‐ wrzesień 2011 r. wartość wydatków reklamowych wzrosła w Polsce o prawie 4%, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, do ok. 5,6 mld zł, podała Agora.

"W trzecim kwartale 2011 r. wartość wydatków reklamowych zwiększyła się o 2% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, a po pierwszych trzech kwartałach 2011 r. wartość rynku reklamy wzrosła o prawie 4%. W swoich szacunkach na rok bieżący spółka założyła wzrost wartości rynku reklamy w całym 2011 r. o około 3‐5%. Obserwując bieżącą sytuację na rynku reklamy spółka postanowiła skorygować swoje założenia co do wzrostu wartości rynku reklamy w Polsce w 2011 r. Obecnie, na podstawie dostępnych danych rynkowych oraz biorąc pod uwagę sytuację gospodarczą na świecie, a w szczególności w Europie, oraz dużą zmienność na rynkach finansowych, spółka szacuje, że wzrost wartości rynku reklamy w Polsce w 2011 r. wyniesie około 2‐4%" - czytamy w raporcie Agory.

Spółka postanowiła skorygować zakładane dynamiki spadku wartości wydatków reklamowych w prasie w 2011 r. W konsekwencji, wartość wydatków reklamowych w dziennikach zmniejszy się o 9‐12% (wcześniej spółka zakładała spadek na poziomie 7‐9%).

"W opinii spółki reklamodawcy ograniczą budżety reklamowe w czasopismach o 4‐6% (wcześniej spółka zakładała ograniczenie budżetów reklamowych w tym segmencie na poziomie 1‐3%). Zgodnie z wcześniej opublikowanymi szacunkami wzrostu wartości rynku reklamy w 2011 r. wydatki na reklamę w internecie wrosną o 13‐17%, w radio o 7‐9%, w kinie o 6‐8%, w telewizji o 3‐5%, a w reklamie zewnętrznej o 2‐4%" - czytamy dalej.

Narastająco w I-III kw. 2011 roku spółka miała 33,20 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 53,90 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 898,70 mln zł wobec 776,00 mln zł.

  • Więcej informacji:
  • Agora

Dołącz do dyskusji: Agora obniżyła prognozę wzrostu rynku reklamy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl