SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Aflofarm wydaje na reklamy ponad dwa razy więcej niż Orange, Kino Świat i Lidl (TOP10)

Aflofarm Farmacja Polska niezmiennie pozostaje zdecydowanym liderem w wydatkach reklamowych w mediach tradycyjnych. W br. firma ma budżet ponad dwa większy niż inni czołowi markaterzy: Orange Polska, Kino Świat i Lidl Polska.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Z cennikowych danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że od stycznia do maja br. Aflofarm Farmacja Polska na reklamy w mediach pozainternetowych przeznaczył 718 mln zł, o 32,5 proc. więcej niż rok wcześniej.

Wicelider rankingu, Orange Polska wydał na reklamy w omawianym okresie 263,5 mln zł (6,4 proc. więcej niż rok temu), a zajmujący trzecią lokatę dystrybutor filmowy Kino Świat - 229,8 mln zł (3,3 proc. mniej niż przed rokiem).

W pierwszych pięciu miesiącach br. więcej niż rok wcześniej na reklamy wydali m.in. Lidl Polska - wzrost o 4,8 proc. (do 203,9 mln zł), Unilever Polska - o 20,8 proc. (do 178,1 mln zł) oraz operator sieci Play - o 7,9 proc. (do 151,4 mln zł).

Wydatki reklamowe mocno zredukował natomiast Procter & Gamble Polska - o 29 proc., do 145,6 mln zł.

W tegorocznym zestawieniu dziesięciu największych reklamodawców znalazły się nieobecne rok wcześniej firmy Volkswagen Group Polska, Nestle Polska i Olimp Laboratories. Poza czołówkę największych reklamodawców wypadli natomiast: USP Zdrowie, L'Oreal Polska i Ferrero Polska.

Cennikowe wydatki reklamowe w mediach pozainternetowych

(dane Kantar Media) WIRTUALNEMEDIA.PL

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-V 2014

I-V 2015

zmiana proc.

AFLOFARM FARMACJA POLSKA

541 798 268 zł

717 970 810 zł

32,5

ORANGE POLSKA

247 598 233 zł

263 483 933 zł

6,4

KINO ŚWIAT

237 609 639 zł

229 825 884 zł

-3,3

LIDL POLSKA

194 583 832 zł

203 940 140 zł

4,8

UNILEVER POLSKA

147 428 880 zł

178 112 298 zł

20,8

P4

140 314 038 zł

151 354 687 zł

7,9

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

B.D.

150 982 173 zł

B.D.

PROCTER&GAMBLE DS POLSKA

205 036 157 zł

145 600 279 zł

-29

NESTLE POLSKA

B.D.

144 641 456 zł

B.D.

OLIMP LABORATORIES

B.D.

139 188 572 zł

B.D.

Razem

11 434 386 293 zł

11 768 947 318 zł

2,9

Dołącz do dyskusji: Aflofarm wydaje na reklamy ponad dwa razy więcej niż Orange, Kino Świat i Lidl (TOP10)

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Widzę i słyszę! Wszędzie reklamy rozdupanów, sralutanów i pierdzixów!
0 0
odpowiedź
User
Bursztyn Złoty
Ciekawe czy to nie wydmuszka stosująca metodę ucieczki do przodu?
0 0
odpowiedź
User
miko
tak, bo właściciele Aflofarmu sami negocjują wydatki w kluczowych mediach np ogólnopolskich stacjach dochodząc do rabatów 90% i więcej zupełnie nieosiągalnych dla korporacji. Taki polski model biznesowy. Na koniec - dane rate card - czyli cennikowe - wygladają kosmicznie ale tej kasy aż tak dużo jak wynika z artykułu nie ma :)
0 0
odpowiedź