Aflofarm liderem wydatków na reklamę, T-Mobile z największym wzrostem, w dół Orange, Volkswagen Group i Play (TOP 10)
Tradycyjne media w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy br. zarobiły na reklamach 25,2 mld zł. Najwięcej wydał w nich już tradycyjnie Aflofarm Farmacja Polska. Największy wzrost wydatków odnotowały T-Mobile Polska i Kino Świat, zredukowały je z kolei znacząco Orange Polska, P4 i Volkswagen Group Polska.
Wpływy reklamowe mediów pozainternetowych wyniosły w okresie od stycznia do października br. 25,2 mld zł i były o 3,7 proc. wyższe w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych, bez rabatów).
Od wielu już miesięcy ścisła czołówka największych reklamodawców pozostaje praktycznie niezmienna. Najwięcej w reklamę inwestuje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska - wydała 1,58 mld zł, czyli 9,9 proc. więcej w skali roku.
Drugim marketerem pod tym względem jest dystrybutor filmowy Kino Świat - reklamy tej firmy były warte w omawianym okresie 590,1 mln zł (więcej o 36 proc. rok do roku). Trzecie miejsce na reklamowym podium zajmuje z kolei sieć sklepów Lidl Polska, która zwiększyła nakłady na reklamę w skali roku o 26,2 proc., do 558,5 mln zł.
Spośród pozostałych reklamodawców największy wzrost wydatków na reklamę w porównaniu z analogicznym okresem roku ub.r. notuje T-Mobile Polska. Ten operator zwiększył je o 38 proc., do 321,1 mln zł.
O 26,3 proc. więcej zarobiły media na reklamach firmy Ferrero Polska – producent słodyczy na wsparcie swoich produktów wydał w tym roku 356,3 mln zł.
Unilever Polska w tym roku wydał 408,8 mln zł, czyli 16 proc. więcej niż przed rokiem, a Procter&Gamble Polska zwiększył wydatki reklamowe o 10,9 proc., do 335,2 mln zł.
Orange Polska, Volkswagen Group Polska i P4 (Play) to jedyni z czołówki największych reklamodawców marketerzy, którzy w omawianym okresie zredukowali budżety reklamowe. Orange ograniczył wydatki o 11,8 proc. (do 421,6 mln zł), Volkswagen – o 4,9 proc. (do 300,9 mln zł), a P4 - o 9,2 proc. (do 290,2 mln zł).
Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych |
|||
(dane cennikowe Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-X 2015 |
I-X 2016 |
zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA |
1 441 656 498 zł |
1 584 073 982 zł |
9,9 |
KINO ŚWIAT |
433 963 487 zł |
590 091 830 zł |
36 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE |
442 458 637 zł |
558 527 981 zł |
26,2 |
ORANGE POLSKA |
477 947 477 zł |
421 596 975 zł |
-11,8 |
UNILEVER POLSKA |
352 324 831 zł |
408 795 516 zł |
16 |
FERRERO POLSKA |
282 202 461 zł |
356 288 592 zł |
26,3 |
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA |
302 253 444 zł |
335 222 150 zł |
10,9 |
T-MOBILE POLSKA |
232 761 347 zł |
321 100 405 zł |
38 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA |
316 580 367 zł |
300 928 643 zł |
-4,9 |
P4 |
319 519 875 zł |
290 199 149 zł |
-9,2 |
Razem |
24 352 012 920 zł |
25 248 181 097 zł |
3,7 |
Dołącz do dyskusji: Aflofarm liderem wydatków na reklamę, T-Mobile z największym wzrostem, w dół Orange, Volkswagen Group i Play (TOP 10)
Nie muszą już wydawać tyle-zrobili raz a dobrze, a ludzie się na nich poznali, ze są w porżądku i tyle. Teraz lecą na jakości i fejmie z "niskich cen"