55 kampanii nominowanych do Effie 2009
55 kampanii zostało nominowanych do tegorocznych nagród Effie. Najwięcej szans na wyróżnienie mają agencja reklamowa DDB Warszawa i dom mediowy Mediaedge:cia.
Spośród 55 kampanii nominowanych do nagród Effie 32 należą do kategorii agencji reklamowych, a 32 - domów mediowych. W tej pierwszej najwięcej szans na wyróżnienie ma DDB Warszawa, której pięć kampanii uzyskało nominacje, a jeszcze jedna - przygotowana wspólnie ze Starcomem - jest nominowana w kategorii domów mediowych. Do nagrody kandydują również cztery kampanie przygotowane przez Ogilvy (w tym dwie wspólnie z Ogilvy Interactive) oraz trzy stworzone przez agencję Brian.
Z kolei wśród domów mediowych najwięcej nominacji - pięć - otrzymały kampanie Mediaedge:cia, z których jedna - przygotowana wspólnie z Legend Group - kandyduje również w kategorii agencji reklamowych. Po cztery szanse na wyróżnienia mają natomiast MediaCom Warszawa i Starcom (z czego jedna wspólnie z agencją DDB Warszawa).
Nominacje wyłoniło 67-osobowe jury pod przewodnictwem Jarosława Świgulskiego, prezesa Mars Polska, oraz pięciu przewodniczących grup jurorskich: Agnieszki Węglarz, Marka Węgierka, Michała Kociankowskiego, Marcina Bogłowskiego i Tadeusza Żórawskiego. Kampanie, które w głosowaniu jurorów zdobyły od 60 do 70 punktów, otrzymają dodatkowo brązowe Effie, te które uzyskały od 70 do 90 punktów - srebrne Effie, a te z ponad 80 punktami - złote Effie. Ogłoszenie listy zwycięskich kampanii oraz wręczenie statuetek odbędzie się podczas uroczystej gali 26 października w Filharmonii Narodowej w Warszawie.
Dołącz do dyskusji: 55 kampanii nominowanych do Effie 2009