SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

412,4 mld USD na reklamę i marketing

W bieżącym roku wydatki na reklamę i marketing w USA wyniosą 412,4 miliarda dolarów.

W porównaniu z rokiem 2007 oznacza to wzrost o 3,9 procenta. Tymczasem rok wcześniej nakłady te zwiększyły się o 5,8 procenta. Ze wspomnianej kwoty 249,1 miliarda dolarów ma zostać przeznaczonych na reklamę - informuje serwis MediaPost Publications, powołując się na raport firmy Outsell.

Raport, przy którego opracowywaniu firma Outsell pytała 1088 amerykańskich reklamodawców o ich tegoroczne plany odnośnie wydatków, obejmuje pięć najważniejszych rodzajów mediów: internet, prasę, wydarzenia, telewizję/radio oraz inne.

W bieżącym roku firmy zamierzają wydać 61,8 procenta budżetów przeznaczonych na reklamę i marketing w internecie, na własne witryny. Internet ma być zresztą najszybciej rozwijającym się medium, w przypadku którego wydatki zwiększą się o 12,3 procenta, do poziomu 105,3 miliarda dolarów.

Dzięki temu internet po raz pierwszy pokona pod tym względem segment telewizji, radia i filmów, gdzie nakłady na reklamę i marketing mają wynieść 98,5 miliarda dolarów. Jednocześnie z raportu Outsell wynika, że znaczącą część wydatków wciąż będą pochłaniać tradycyjne media. Przykładowo prasa ma stanowić 35,5 procenta (147 mld USD) tych nakładów.

54 procent pytanych reklamodawców zamierza także rozdzielić swoje budżety reklamowo-marketingowe na co najmniej trzy ze wspomnianych rodzajów mediów.

źródło: MediaPost Publications

  • Więcej informacji:
  • USA

Dołącz do dyskusji: 412,4 mld USD na reklamę i marketing

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl