19,4 mld funtów na reklamę w Wielkiej Brytanii
Wydatki na reklamę na rynku brytyjskim zwiększyły się w ubiegłym roku o 4,2 procenta i wyniosły 19,4 miliarda funtów.
Z danych przedstawionych przez Advertising Association wynika, że pomimo spadku nakładów o 1,6 procenta, największym medium reklamowym w Wielkiej Brytanii była w ubiegłym roku prasa, w przypadku której wydatki wyniosły 7,7 miliarda funtów (39,8 procenta ogółu nakładów) - informuje serwis Brand Republic.
Następne pod tym względem były tutaj: telewizja (4,7 miliarda funtów, 24,1 procenta udziałów w rynku), internet (3 mld, 15,6 procenta), direct mail (2,2 mld, 11,2 procenta), outdoor (1,1 mld, 5,5 procenta), radio (534 miliony, 2,8 procenta) oraz kino (207 mln, 1,1 procenta).
Z kolei najszybciej rozwijającym się medium reklamowym na rynku brytyjskim był w ubiegłym roku internet, w przypadku którego nakłady zwiększyły się o 39,5 procenta. Na kolejnych miejscach były tutaj: kino (wzrost o 10,1 procenta), outdoor (wzrost o 4,6 procenta), radio (wzrost o 3,4 procenta), telewizja (wzrost o 2,3 procenta), prasa (spadek o 1,6 procenta) oraz direct mail (spadek o 6,5 procenta).
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: 19,4 mld funtów na reklamę w Wielkiej Brytanii