121 polskie zgłoszenia do Golden Drum, Jakub Korolczuk na czele jury
W tegorocznej edycji konkursu Golden Drum napłyneło 121 zgłoszeń z Polski. Pracami jury zajmującego się kategorią Single Channels będzie kierował Jakub Korolczuk, dyrektor kreatywny Grey Group Poland.
121 polskich zgłoszeń w Golden Drum to o 20 mniej niż w ub.r. Przypomnijmy, że wtedy nagrodę Grand Prix i Trzy Złote Bębny otrzymała agencja DDB Warszawa za reklamę „Rozkład jazdy” dla McDonald’s, a nagrodzone też zostały agencje Young & Rubicam, Hypermedia Isobar, Leo Burnett Warszawa, Havas Worldwide Warsaw i Grey Worldwide Warsaw (zobacz szczegóły).
Ogółem do tegorocznej edycji konkursu nadesłano 1395 prace, o 43 mniej niż w ub.r. (to spadek o 3 proc.). Zgłoszenia pochodzą od 307 firm (o 26 mniej niż w ub.r.). Zdecydowanie najwięcej prac zgłosiły firmy z Rosji (312), natomiast po ponad 100 zgłoszeń nadesłały podmioty z Polski, Turcji, Rumunii i Czech.
Kraj |
2012 |
2013 |
Kraj |
2012 |
2013 |
|
Albania |
1 |
0 |
Kosowo |
0 |
1 |
|
Armenia |
3 |
0 |
Litwa |
9 |
15 |
|
Austria |
92 |
71 |
Liban |
24 |
17 |
|
Azerbejdżan |
0 |
1 |
Łotwa |
28 |
19 |
|
Białoruś |
13 |
2 |
Macedonia |
14 |
27 |
|
Bułgaria |
23 |
44 |
Mołdawia |
0 |
1 |
|
Chorwacja |
7 |
7 |
Polska |
141 |
121 |
|
Czechy |
139 |
119 |
Rumunia |
132 |
113 |
|
Estonia |
3 |
16 |
Rosja |
311 |
312 |
|
Finlandia |
40 |
37 |
Słowacja |
64 |
59 |
|
Grecia |
4 |
16 |
Słowenia |
48 |
31 |
|
Gruzja |
4 |
0 |
Serbia |
51 |
42 |
|
Węgry |
65 |
55 |
Turcja |
77 |
143 |
|
Izrael |
26 |
28 |
Ukraina |
96 |
84 |
|
Kazachstan |
23 |
14 |
|
|||
|
2012 |
2013 |
||||
Razem |
1438 |
1395 |
Najwięcej prac (301) zostało zgłoszonych w kategorii Prasa. 219 zgłoszeń napłynęło w kategorii Outdoor, 194 - w kategorii Film, a 107 - w kategorii Digital.
Podkategoria |
2012 |
2013 |
A - Film (television, cinema & online) |
191 |
194 |
B - Press |
292 |
301 |
C - Outdoor |
242 |
219 |
D - Radio |
49 |
43 |
E - Direct communication |
76 |
74 |
F - Design of Brand & Corporate Identity |
60 |
51 |
G - Digital |
99 |
107 |
H - Mobile |
22 |
26 |
N - New or innovative |
92 |
89 |
Q - Integrated communication campaigns |
62 |
48 |
R - Direct campaigns |
19 |
38 |
S - Digital campaigns |
47 |
47 |
T - Mobile campaigns |
11 |
3 |
T – Events |
40 |
56 |
U - Public relations |
92 |
78 |
V - Innovative campaigns |
44 |
21 |
Razem |
1438 |
1395 |
Na czele jury zajmującego się kategorią Single Channls (obejmującą projekty zrealizowane w jednym kanale komunikacji) stanął Jakub Korolczyk, który niedawno przeszedł z agencji Change Integrated do Grey Group Poland (więcej na ten temat). Korolczuk zastąpił w tej roli Enrica Nel-lo z hiszpańskiego oddziału Grey, który musiał zrezygnować z prac w jury z powodu pilnych obowiązków biznesowych. W jury kategorii Single Channles będzie też zasiadał Wojciech Dagiel, dyrektor kreatywny Havas Poland.
Festiwal Golden Drum odbędzie się jak zwykle w Portorożu, od 9 do 11 października. Rywalizacja jest podzielona na dwie podstawowe kategorie: Single Channels (z podkategoriami oznaczonymi literami od A do N w tabeli powyżej) oraz Multi Channels (litery od Q do V).
Dołącz do dyskusji: 121 polskie zgłoszenia do Golden Drum, Jakub Korolczuk na czele jury