Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2022-02-14

A A A POLEĆ DRUKUJ

Scandit: runda inwestycyjna pod przewodnictwem Warburg Pincus przyniosła 150 mln USD na ekspansję i rozwój zespołów, w tym w Polsce

Scandit, lider na światowym rynku inteligentnego przechwytywania danych, zamknął rundę inwestycyjną serii D o wartości 150 mln USD, osiągając łączną wycenę spółki powyżej 1 mld USD. Przewodził jej Warburg Pincus, fundusz mający na koncie wiele udanych inwestycji w szybko rozwijające się firmy, przede wszystkim specjalizujące się w oprogramowaniu B2B. Seria D cieszyła się olbrzymim zainteresowaniem przy znaczącym udziale obecnych akcjonariuszy Scandit, w tym Atomico, Forestay Capital, G2VP, GV, Kreos, NGP Capital, Schneider Electric, Sony Innovation Fund by IGV i Swisscom Ventures. Zebrane środki firma planuje spożytkować na dalszą ekspansję międzynarodową i rozbudowę lokalnych zespołów. Szczególny naciski w tej kwestii będzie dotyczyć regionu Azji i Pacyfiku – m.in. Japonii, Singapuru i Korei Południowej – a także Europy, w tym Polski, gdzie rekrutowani będą inżynierowie.

 

Stały rozwój

– Nowe fundusze pozwolą nam obsłużyć więcej firm na całym świecie, wzmocnić możliwości mobilnych pracowników, którzy stanowią stale rozwijającą się siłę roboczą, oraz spełnić oczekiwania nowych klientów i dalej automatyzować pracę. Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że Warburg Pincus będzie partnerem Scandit w następnej fazie naszego wzrostu. To fundusz, który doskonale zna naszą branżę i umie inwestować w rozwój oprogramowania, czego najlepszym dowodem jest lista jego sukcesów – powiedział Samuel Mueller, dyrektor generalny Scandit.

Firma działa w Polsce od 2017 roku, kiedy to otworzyła swoje biuro w Warszawie. W gronie jej klientów znajduje się m.in. LPP – jedna z największych polskich firm odzieżowych – właściciel takich marek jak Cropp, Mohito, Reserved. W ramach inwestycji w całej Europie, także w Polsce, Scandit planuje m.in. zwiększyć zatrudnienie w zespole inżynierów o ponad 65% w 2022 roku.

Od czasu poprzedniej rundy inwestycyjnej – serii C – liczebność rozproszonego na całym świecie zespołu Scandit zwiększyła się o 85%, a plany zakładają, że do końca 2022 r. wzrośnie jeszcze o 50%. Inwestycja zostanie także wykorzystana do dalszego finansowania ekspansji i innowacji na głównych rynkach pionowych.

Dotychczas Scandit zebrał prawie 300 mln USD na finansowanie rozwoju swojej technologii. Pozwala ona urządzeniom inteligentnym przechwytywać – za pośrednictwem cyfrowego rozpoznawania obrazów – dane pochodzące z kodów kreskowych, tekstu, identyfikatorów i obiektów. Celem tego jest automatyzacja procesów i prowadzenia analiz pod kątem zwiększania lojalności klientów i wydajności pracowników. Od czasu rundy inwestycyjnej serii C w maju 2020 r. firma z nawiązką podwoiła swoje roczne cykliczne przychody i ma już ponad 1700 klientów na całym świecie, w tym m.in. American Eagle Outfitters, Carrefour, FedEx, Levi’s Strauss & Co., Yamato Transport and Sephora.

Silna pozycja na rynku

Scandit umocnił się na pozycji lidera na swoich głównych rynkach wertykalnych – sprzedaży detalicznej, transportu i logistyki, opieki zdrowotnej oraz produkcji. Firma obecnie cieszy się zaufaniem trzech z pięciu największych firm kurierskich na świecie oraz ośmiu z dziesięciu największych sieci sklepów spożywczych w Stanach Zjednoczonych. Świadczy ona także usługi przechwytywania danych na rzecz krajowych systemów opieki zdrowotnej – m.in. NHS w Wielkiej Brytanii, w ramach programów i inicjatyw związanych z pandemią Covid-19.

Zebrane fundusze przyspieszą m.in. także prowadzone w Scandit prace badawczo-rozwojowe nad głównymi procesami biznesowymi przedsiębiorstw z naciskiem na możliwości sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego oraz autonomiczne metody przechwytywania danych. Platforma Smart Data Capture firmy Scandit wzmacnia procesy inteligentne i decyzyjne użytkowników, zapewniając szybsze, dokładniejsze i zautomatyzowane wyniki uzyskiwane na smartfonach, urządzeniach noszonych na sobie (wearables) oraz za pośrednictwem robotów.

Inteligentne przechwytywanie danych odmienia przedsiębiorstwa

Pod wpływem pandemii pracownicy i klienci coraz częściej wybierają rozwiązania cyfrowe i znacznie więcej od nich oczekują. Przedsiębiorstwa muszą stawić czoła ciągłym zmianom na rynku pracy, aby radzić sobie z brakami kadrowymi i wzrostem znaczenia pracowników tymczasowych oraz zwiększać możliwości obecnych pracowników. Klienci żądają stale nowych możliwości bezkontaktowego załatwiania spraw, co skłania firmy do automatyzacji procesów, zdobywania nowych informacji i szukania usprawnień, aby zaspokoić te nowe potrzeby.

Okazuje się, że tradycyjne narzędzia do przechwytywania danych, w tym wyposażone w skanery ogólnego użytku, nie są w stanie sprostać tym wymaganiom. Tu jednak do gry wkracza platforma Smart Data Capture firmy Scandit, odznaczająca się bezkonkurencyjną szybkością, dokładnością i inteligencją, zarówno w zakresie cyfryzacji mobilnej siły roboczej, jak i usprawnienia monitorowania łańcucha dostaw, wielokanałowej realizacji zamówień, organizacji sklepu czy śledzenia i serwisowania zasobów.

– Technologia inteligentnego przechwytywania danych Scandit zmienia sposób działania firm i kontaktowania się przez nie z klientami w czasach postępującej cyfryzacji świata; do tego świetnie wpisuje się w dominujące trendy, jak oprzyrządowanie cyfrowej siły roboczej i monitorowanie łańcucha dostaw. Trafiła już do wielkich przedsiębiorstw działających w różnych branżach i jest używana przez klientów i użytkowników na całym świecie. Dlatego uważamy, że Scandit ma dużą szansę umocnić swoją pozycję lidera na światowym rynku inteligentnego przechwytywania danych. Cieszymy się bardzo, że możemy pomóc zespołowi Scandit w następnej fazie realizacji ich ambitnej strategii wzrostu – powiedział Flavio Porciani, dyrektor zarządzający w Warburg Pincus.

– Opierając się na naszej pierwotnej wizji użycia kamer w urządzeniach inteligentnych do działań na przedmiotach, odmieniamy codzienne życie klientów, pracowników i firm, aby usprawnić i spersonalizować ich procesy oraz pomóc im w transformacji cyfrowej – dodał Samuel Mueller, dyrektor generalny Scandit.

Przykładem innowacji Scandit jest zaprezentowane w zeszłym miesiącu rozwiązania do inteligentnego przechwytywania i analizowania danych na potrzeby zarządzania półkami sklepowymi o nazwie ShelfView. Wykorzystując rzeczywistość rozszerzoną, rozpoznawanie obiektów, optyczne rozpoznawanie znaków i inne nowatorskie technologie w zakresie rozpoznawania obrazu, ShelfView przechwytuje dane produktu na poziomie SKU (kodów kreskowych) za pomocą zarówno urządzeń mobilnych, jak i autonomicznych robotów, aby umożliwić ciągłe monitorowanie półek oraz usprawnić zarządzanie sklepem.





Słowa kluczowe:scandit

Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS