Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2016-04-25

A A A POLEĆ DRUKUJ

Dojrzałość sześciolatka w aspekcie społeczno- emocjonalnym

Czym powinno wykazać się sześcioletnie dziecko, aby wraz z nowym rokiem szkolnym mogło zasiąść w szkolnej ławce? Zdaniem pedagogów przede wszystkim powinno cechować się dojrzałością społeczno- emocjonalną. 

Dziecko, które w wieku sześciu lat może rozpocząć naukę w szkole, przede wszystkim powinno osiągnąć dojrzałość społeczno- emocjonalną. Oznacza to, że dziecko powinno przejawiać zainteresowanie zadaniami na poziomie szkolnym, czyli interesować się czytaniem, pisaniem i liczeniem oraz umiejętnością koncentracji uwagi. - Dziecko powinno skupić uwagę przez 30 min, a w pewnym zakresie powinno umieć nią sterować, aby skłonić je do zajęcia się rzeczami, które niekoniecznie są dla niego ciekawe i nie przykuwają uwagę automatycznie. Dziecko powinno także reagować na polecenia, umieć przerywać zabawę i zwracać uwagę na inną czynność zalecaną przez dorosłego – mówi Barbara Lamla- Wochnik, pedagog w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Raciborzu. Bardzo ważne jest, aby sześciolatek był samodzielny, czyli potrafił się ubrać, jeść, załatwiać potrzeby fizjologiczne. - Samodzielność dziecka wyraża się nie tylko w tym, że wykonuje zadania samo, ale w momencie, gdy czegoś nie umie, potrafi poprosić o pomoc dorosłego – wyjaśnia Barbara Lamla- Wochnik. 

 

Dziecko dojrzałe w aspekcie społeczno- emocjonalnym jest wytrwałe, rozumie i stara się przestrzegać normy i zasady panujące w grupie, ma poczucie obowiązku. - Nawet jeśli zadanie wydaje mu się nieatrakcyjne i nie ma ochoty go robić, to jednak wykonuje, bo wie, że powinno – podaje przykład pedagog. 

Należy również pamiętać, że dzieci, które mogą w wieku sześciu lat zasiąść w szkolnej ławce są stabilne emocjonalnie. Co to oznacza? Radzą sobie z emocjami, potrafią panować nad złością i agresją; mają ukształtowane uczucia społeczne – przyjaźń, współczucie; wiedzą, które zachowania są dobre, a które złe i potrafią rozstać się z rodzicami. 

Mając na uwadze wszystkie te cechy, to ostatecznie rodzic, obserwując swoją pociechę, zadecyduje, czy pozwolić dziecku na naukę w szkole, czy też pozostawić je jeszcze w przedszkolu. Po poradę w tym zakresie może udać się właśnie do Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Raciborzu, gdzie doświadczeni pedagodzy zbadaj dziecko i pomogą rodzicom w podjęciu decyzji. 

 

 

Adres Placówki:

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna

ul. Jana 14

47-700 Racibórz 

tel: 32 415 35 47 





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS