SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

'Złote Spinacze 2005' - trzecia edycja rozpoczęta

Startuje trzecia edycja organizowanego przez Związek Firm Public Relations konkursu na najlepsze projekty PR.

Od 10 czerwca do 16 września działy PR i komunikacji korporacyjnej w firmach i instytucjach, agencje PR, organizacje pozarządowe, organy samorządów lokalnych mogą zgłaszać swoje projekty - kampanie i akcje PR zrealizowane na rynku polskim w okresie 2004/2005.

Celem konkursu Złote Spinacze jest budowanie pozytywnego wizerunku branży Public Relations poprzez promowanie najciekawszych i najefektywniejszych kampanii.

Konkurs ma charakter otwarty - jest skierowany do wszystkich uczestników polskiego rynku.
W tegorocznej edycji nagrody zostaną przyznane w dziewięciu kategoriach - debiutuje kategoria Corporate Social Responsibility:
1. PR korporacyjny: projekt budujący lub wzmacniający wizerunek firmy lub instytucji.
2. PR produktu: projekt budujący lub wzmacniający wizerunek produktu lub usługi.
3. Kampania edukacyjna: projekt nastawiony na osiągnięcie celu edukacyjnego realizowany przy zaangażowaniu i udziale marki, produktu, usługi, firmy lub instytucji.
4. Komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa - projekt, mający na celu przeciwdziałanie trwającemu lub potencjalnemu kryzysowi dotyczącemu firmy, produktu lub usługi.
5. Public Affairs & Lobbying - projekt kampanii polegającej na komunikacji z szeroko pojętym otoczeniem społecznym, politycznym i legislacyjnym, mającej na celu zmianę nastawienia, wywarcie presji, zmiany legislacyjne.
6. Kampania społeczna: kampania wspierająca realizację ważnych celów społecznych, niezorientowana na budowę wizerunku marki, produktu, usługi, firmy lub instytucji.
7. Komunikacja wewnętrzna - projekt, którego celem jest tworzenie, utrwalanie lub zmiana postaw, jak również komunikowanie zmian wewnątrz organizacji.
8. Event: wydarzenie lub cykl wydarzeń budujący lub wzmacniający wizerunek firm, instytucji, produktu lub usługi.
9. Corporate Social Responsibility: projekt realizujący cele w zakresie odpowiedzialności społecznej firm lub instytucji. Społeczną Odpowiedzialność Biznesu określa się jako koncepcję, dzięki której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy.

Nowością w regulaminie konkursowym jest możliwość przyznania przez jury specjalnego wyróżnienia.

Zgłoszone projekty będą oceniane przez wyjątkowo liczne w tym roku, trzydziestosześcioosobowe jury - przedstawicieli organizacji biznesowych, branżowych i środowiskowych, świata biznesu, nauki i mediów.

Projekty zgłoszone do konkursu będą oceniane w dwóch etapach: spośród wszystkich prac jurorzy nominują po kilka najlepszych w każdej kategorii. Następnie finaliści dostarczą dodatkową dokumentację - co ważne, w tym roku wyłącznie w wersji elektronicznej. Po zapoznaniu się z materiałami jurorzy przystąpią do głosowania w drugim etapie i wyłonią zwycięzców. Wyniki zostaną ogłoszone podczas uroczystej gali pod koniec listopada.
Podobnie jak w zeszłym roku konkurs będzie audytowany przez firmę KPMG, która zagwarantuje tajność głosowania i zachowanie rezultatów w tajemnicy aż do gali finałowej.

Złote Spinacze 2005 otrzymają mocne wsparcie promocyjne. Patronem medialnym konkursu jest Puls Biznesu. Współpracę poprzez rozpropagowanie konkursu wśród swoich członków zadeklarowały: Amerykańska Izba Handlowa (AmCham), Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Instytut Marki Polskiej, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan.

Najważniejsze daty:
9 września 2005 - pierwszy termin zgłaszania projektów
16 września 2005 - drugi i ostatni termin zgłaszania projektów
17 października - ogłoszenie wyników pierwszego etapu
31 października - nadsyłanie przez finalistów dokumentacji dodatkowej
24 listopada - gala finałowa - ogłoszenie wyników

Skład jury:

  imię nazwisko instytucja tytuł / stanowisko
1 Bogdan  Biniszewski Compress (ZFPR) prezes zarządu
2 Rafał Czechowski Polskie Stowarzyszenie Public Relations prezes zarządu
3 Barbara  Czerniawska ITBC Communication (ZFPR) dyr. ds. obsługi klienta
4 Dorota  Dąbrowska American Chamber of Commerce Executive Director
5 Eliza Durka Warsaw Business Journal redaktor naczelna
6 Tomasz Englert ITI Corporation sp. z o.o. dyrektor marketingu
7 Katarzyna Gontarczyk Starwood Hotels dyrektor PR 
8 Anna Karaszewska PKPP Lewiatan zastępca dyrektora generalnego
9 Marcin Kaszuba PAIZ wiceprezes
10 Krystyna  Kaszuba Instytut Dziennikarstwa UW wykładowca
11 Grzegorz  Kiszluk Brief redaktor naczelny
12 Krzyszof Kłapa McDonalds dyrektor ds. korporacyjnych
13 Grażyna  Kopińska Fundacja im. Stefana Batorego dyrektor Programu przeciw Korupcji
14 Paweł  Łukasiak Akademia Rozwoju Filantropii prezes zarządu
15 Małgorzata Mejer Procter & Gamble dyrektor PR 
16 Paweł  Moskalewicz Puls Biznesu zastępca redaktora naczelnego
17 Norbert Ofmański OnBoard (ZFPR) prezes zarządu
18 Mirella Panek Amnesty International rzeczniczka prasowa
19 Jacek Piątkowski Media i Marketing redaktor naczelny
20 Mariusz Pleban Multi Communications (ZFPR) dyrektor zarządzający
21 Kinga Podraza Piar.pl redaktor naczelna
22 Dorota  Ponińska Heinz Polska  PR Manager
23 Jacek Prześlakowski Instytut Marki Polskiej dyrektor Biura Akademii Marki
24 Wojciech Romański Businessman Magazine redaktor naczelny
25 Joanna  Solska tygodnik Polityka, Polityka Spółdzielnia Pracy wiceprezes zarządu
26 Ryszard Solski Sigma (ZFPR) dyrektor generalny
27 Dorota  Strosznajder Henkel dyrektor ds. komunikacji
28 Maciej Szczechura Eurobank wiceprezes
29 Oksana Świerczyńska Forum Odpowiedzialnego Biznesu dyrektor programowy
30 Paweł  Trochimiuk Partner of Promotion (ZFPR) prezes zarządu
31 Stefan Truszczyński Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich sekretarz generalny
32 Dariusz Tworzydło WSIiZ Rzeszów kierownik Zakładu Public Relations
33 Grzegorz  Ziemniak Impress Art. PR&Lobbying (ZFPR) dyrektor zarządzający
34 Anna Zimecka Stowarzyszenie Agencji Reklamowych szef PR 
35 Dorota  Zmarzlak Twenty Four Seven PR (ZFPR) prezes zarządu
36 Aldona Zygmunt GlaxoSmithKline dyrektor PR

Dołącz do dyskusji: 'Złote Spinacze 2005' - trzecia edycja rozpoczęta

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl