SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

ZKDP: nie można podawać łącznej sprzedaży "Polski"

Zarząd Związku Kontroli Dystrybucji Prasy uważa, że Polskapresse nie może publikować sumy wstępnych danych o sprzedaży dzienników wydawanych pod marką "Polska", ponieważ każdy z nich jest odrębnym tytułem zgłoszonym do ZKDP. Zdaniem Polskapresse takie stanowisko grozi paraliżem rynku prasowego.

Zarząd Związku uznał, że przy publikowaniu własnych danych o sprzedaży, czyli takich, które nie zostały jeszcze zadeklarowane do ZKDP, posługiwanie się sumą wyników sprzedaży tytułów jest niezgodne z regulaminem organizacji. Była to odpowiedź na zapytanie Polskapresse dotyczącego prezentacji danych o rozpowszechnianiu dzienników wydawanych pod marką "Polska".

- W świetle zapisów par. 23 ust. 4 Regulaminu: "członkowie (.) mogą publikować własne dane wydawców przed publikacją danych przez ZKDP wyłącznie w formacie przyjętym przez ZKDP (jak we wzorach deklaracji) (.)", a Polskapresse przekazuje do Związku 17-ście odrębnych deklaracji, nie jedną z sumą nakładów i rozpowszechniania wszystkich wydawanych dzienników regionalnych - czytamy w przesłanym nam komunikacie zarządu ZKDP.

W oświadczeniu Związek poinformował także, iż brak jest natomiast jednoznacznych zapisów regulujących kwestię sumowania danych ZKDP, czyli danych zgłoszonych w deklaracjach i opublikowanych przez Związek i dlatego zarząd organizacji opracuje niebawem wytyczne w tej sprawie.

W reakcji na stanowisko zarządu ZKDP swoje oświadczenie wydała także Grupa Wydawnicza Polskapresse. Zdaniem wydawcy dziennika "Polska", taka decyzja ZKDP oznaczać może, że wszyscy członkowie ZKDP, w tym m.in. czasopisma branżowe, Stowarzyszenie Gazet Lokalnych, oraz największe domy mediowe, jak również organizacje branżowe np. Izba Wydawców Prasy, nie będą mogły prezentować zsumowanych danych sprzedażowych, pokazywać udziałów w rynku, łącznej sprzedaży wydawnictwa, czy łącznej sprzedaży danej kategorii medium w Polsce (np. skumulowanej sprzedaży wszystkich dzienników w Polsce)."

- Ta absurdalna interpretacja godzi w interesy wszystkich uczestników rynku i może doprowadzić do paraliżu w sprzedaży reklam, która bazuje na danych sprzedażowych wydawców i wskaźnikach czytelnictwa - napisała w oświadczeniu Polskapresse, które jednocześnie wyraziła nadzieję, że na najbliższym zjeździe ZKDP zapadną decyzje, które uchronią rynek przed paraliżem.

Dziennik Polskapresse nie podbił nowych regionów
Przypomnijmy, że w październiku łączna średnia sprzedaż gazet pod marką 'Polska' (na rynku od 15. października 2007) wyniosła 360 tys. egzemplarzy - najwyższą sprzedaż osiągnęła 'Polska Dziennik Zachodni' - 84 757 egz., a najmniejszą 'Polska Koszalin' - 1351 egz.

Tytuł październik 2007
ZKDP Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Polska Dziennik Zachodni 113350 84575
Polska Głos Wielkopolski 79066 52051
Polska Dziennik Bałtycki 68013 49295
Polska Dziennik Łódzki 67566 48862
Polska Gazeta Wrocławska 54842 34827
Polska Gazeta Krakowska 55081 32197
Polska Warszawa 58240 20001
Polska Mazowsze 30480 5497
Polska Rzeszów 12573 3610
Polska Kujawy 12440 3069
Polska Lubuskie 11352 2924
Polska Gazeta Opolska 11867 2680
Polska Szczecin 9997 2603
Polska Kielce 9460 2296
Polska Białystok 10255 2147
Polska Olsztyn 7480 1809
Polska Koszalin 6623 1351

Dołącz do dyskusji: ZKDP: nie można podawać łącznej sprzedaży "Polski"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl