Zataniści reklamują porównywarkę tanio.pl uruchomioną przez WP (wideo)
Wirtualna Polska uruchomiła porównywarkę cen tanio.pl. Serwis wspiera dwuetapowa kampania reklamowa oparta na koncepcie "jestem zatanistą".
Uruchomiona przez Wirtualną Polskę porównywarka cen tanio.pl gromadzi prawie 3 mln produktów i ofert z 1,2 tys. zweryfikowanych sklepów. Zawartość serwisu jest podzielona na 18 głównych kategorii, z których każda ma po kilkanaście bardziej szczegółowych sekcji. Na stronie działają opcje sortowania ofert według nazwy, ceny i liczby sklepów, porównywania konkretnych produktów oraz wyszukiwania ich według określonych kryteriów. W serwisie funkcjonują też system geolokalizacji umożliwiający odnalezienie na mapie sklepu najbliżej miejsca zamieszkania oraz opcja zamieszczania ocen i komentarzy na temat sklepów i produktów.
Porównywarka jest ściśle powiązana z serwisami tematycznymi Wirtualnej Polski, na których zamieszczono zakładki i boksy z ofertami dostosowanymi do tematyki konkretnej witryny. - Istotna jest także codzienna aktualizacja produktów, dzięki czemu internauta nie dozna zawodu, że zapasy określonego towaru skończyły się i wyszukany artykuł jest już niedostępny - podkreśla Sebastian Leśniak, kierownik działu e-commerce portalu. Serwis tanio.pl działa w wersji zarówno standardowej, jak i mobilnej - pod adresem www.m.tanio.pl.
Kampania reklamowa tanio.pl przebiega dwuetapowo. Pierwsza odsłona akcji miała charakter teaserowy - różne osoby deklarowały: "jestem zatanistą", co miało zaintrygować i zaskoczyć odbiorców. Wszystkie przekazy zawierały odniesienie do serwisu internetowego zatanisci.pl, w którym zamieszczono m.in. manifest nawołujący do walki o niższe ceny. W tym etapie wykorzystano też nagranie z sondy ulicznej, nośniki ambientowe (naklejki na lustrach w sieciach odzieżowych) oraz działania z zakresu buzz marketing i e-PR
Ruszający właśnie zasadniczy etap kampanii wyjaśnia, że chodzi o promocję porównywarki tanio.pl. Bohaterowie poprzedniej odsłony prezentują dłuższe wypowiedzi, w których wyjaśniają, jakie produkty udało im się taniej kupić dzięki temu serwisowi. Poszczególne layouty zaprojektowano tak, żeby trafiały do różnych grup odbiorców w odmiennych etapach życia. Celem kampanii jest przekonanie odbiorców, że tanio.pl jest porównywarką z "ludzkim" obliczem, i wywołanie szybkiego wzrostu liczby użytkowników serwisu.
Akcja jest prowadzona w telewizji (m.in. Polsat, TV Puls, TV4 i stacje tematyczne), radiu (stacje i sieci ogólnopolskie, np. RMF, Zet, Eska, Złote Przeboje), prasę (dzienniki, m.in. Polska, Super Express; tygodniki opinii, m.in. Newsweek, Wprost, Polityka; magazyny: Chip, Focus, Playboy), internecie (m.in. WP.pl, Google, sieci Ad.Net, Ad-vice, Arbo i IDMnet), kinach (sieci multipleksów, m.in. Multikino, Cinema City) oraz na outdoorze (nośniki w małych i średnich miastach, m.in. Radomiu, Morągu, Bełchatowiw, Zamościu, Ełku). Kreację kampanii - zaplanowanej na półtora miesiąca - przygotowała agencja reklamowa Tequila\Polska, planowaniem i zakupem mediów zajął się dział komunikacji Wirtualnej Polski (przy planowaniu internetu współpracując z domem mediowym Value Media), natomiast działania buzz marketingowe w internecie prowadzi agencja Harder&Harder.
Dołącz do dyskusji: Zataniści reklamują porównywarkę tanio.pl uruchomioną przez WP (wideo)