Zakupy online codziennością
Dla amerykańskich internautów kupowanie w sieci stało się już niemal codziennością, a mogłoby ono być jeszcze bardziej powszechne, gdyby nie obawy o bezpieczeństwo.
To najważniejsze wnioski z ostatniego badania Pew Internet & American Life Project, przeprowadzonego przez firmę badawczą Princeton Survey Research Associates, o którym na swojej stronie internetowej informuje eMarketer.
Z badania wynika, że 2/3 amerykańskich internautów przynajmniej raz dokonało zakupu przez internet.
Biorąc pod uwagę wszystkich mieszkańców USA, w sierpniu zeszłego roku produkty w sieci kupowało 50 procent, a we wrześniu 49 procent z nich. Jeszcze w czerwcu 2000 roku wskaźnik ten wynosił tylko 22 procent.
Dla porównania, z ostatniego badania Eurostatu wynika, że w 27 krajach Unii Europejskiej średnio 30 procent konsumentów przynajmniej raz dokonało zakupu przez internet. Jednak wskaźniki te znacząco różnią się biorąc pod uwagę poszczególne kraje: od 10 procent we Włoszech do 52 procent w Niemczech, 53 procent w Szwecji i Wielkiej Brytanii oraz 55 procent w Danii i Holandii (Polska - 16 procent).
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Zakupy online codziennością