Zakazana telewizyjna reklama Skype'a
Brytyjski regulator rynku reklamowego Advertising Standards Authority (ASA) zakazał emisji telewizyjnej reklamy operatora telefonii internetowej Skype.
Regulator uznał, że spot wprowadza odbiorców w błąd w kwestii jakości połączeń wideo w usłudze Skype.
W stworzonej przez agencję Albion reklamie widzimy świeżo upieczonego ojca, który korzystając ze Skype'a i kamery internetowej pokazuje rodzicom swoje nowo narodzone dziecko.
ASA otrzymała pięć skarg na reklamę, której zarzucono przesadę odnośnie jakości obrazu i dźwięku w porównaniu z tym co tak naprawdę oferuje usługa operatora.
Skype argumentował, że reklama miała na celu promocję możliwości wykonania połączenia wideo, a nie sprzętu, który na to pozwala. Firma zaznaczyła, że jakość połączenia zależy od wielu czynników (m.in. prędkości internetowego połączenia) i dlatego mogą występować różnice w doświadczeniu każdego użytkownika. Operator tłumaczył także, że z przyczyn technicznych nie mógł wykorzystać w reklamie obrazu z kamery internetowej. Twierdził również, że nie wprowadził w błąd odbiorców, gdyż pokazana w reklamie jakość połączenia jest do osiągnięcia.
Regulator co prawda zgodził się, że firma nie mogła pokazać w spocie obrazu z kamery internetowej, ale uznał jednocześnie, że widzowie mogli założyć, iż pokazana w reklamie jakość dźwięku i obrazu jest typowa dla połączeń wideo wykonywanych za pomocą Skype'a. Dlatego ASA uznała spot za wprowadzający w błąd i zakazała jego dalszej emisji bez wyraźnego zaznaczenia, że jakość połączeń wideo zależy od takich czynników jak prędkość internetowego połączenia.
źródło: TG Daily
Dołącz do dyskusji: Zakazana telewizyjna reklama Skype'a