SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zakazana telewizyjna reklama Skype'a

Brytyjski regulator rynku reklamowego Advertising Standards Authority (ASA) zakazał emisji telewizyjnej reklamy operatora telefonii internetowej Skype.

Regulator uznał, że spot wprowadza odbiorców w błąd w kwestii jakości połączeń wideo w usłudze Skype.

W stworzonej przez agencję Albion reklamie widzimy świeżo upieczonego ojca, który korzystając ze Skype'a i kamery internetowej pokazuje rodzicom swoje nowo narodzone dziecko.

ASA otrzymała pięć skarg na reklamę, której zarzucono przesadę odnośnie jakości obrazu i dźwięku w porównaniu z tym co tak naprawdę oferuje usługa operatora.

Skype argumentował, że reklama miała na celu promocję możliwości wykonania połączenia wideo, a nie sprzętu, który na to pozwala. Firma zaznaczyła, że jakość połączenia zależy od wielu czynników (m.in. prędkości internetowego połączenia) i dlatego mogą występować różnice w doświadczeniu każdego użytkownika. Operator tłumaczył także, że z przyczyn technicznych nie mógł wykorzystać w reklamie obrazu z kamery internetowej. Twierdził również, że nie wprowadził w błąd odbiorców, gdyż pokazana w reklamie jakość połączenia jest do osiągnięcia.

Regulator co prawda zgodził się, że firma nie mogła pokazać w spocie obrazu z kamery internetowej, ale uznał jednocześnie, że widzowie mogli założyć, iż pokazana w reklamie jakość dźwięku i obrazu jest typowa dla połączeń wideo wykonywanych za pomocą Skype'a. Dlatego ASA uznała spot za wprowadzający w błąd i zakazała jego dalszej emisji bez wyraźnego zaznaczenia, że jakość połączeń wideo zależy od takich czynników jak prędkość internetowego połączenia.

źródło: TG Daily

Dołącz do dyskusji: Zakazana telewizyjna reklama Skype'a

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl