SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Za co konsumenci są gotowi płacić w internecie?

Firma Nielsen przeprowadziła globalne badanie, którego celem było sprawdzenie za jakiego typu treści gotowi są płacić konsumenci.

Okazało się, że konsumenci wykazują większą skłonność do płacenia za internetowy dostęp do muzyki, filmów, gier i profesjonalnych materiałów wideo niż za podcasty, blogi czy amatorskie filmiki.

Po 57 proc. respondentów stwierdziło, że płaciło lub rozważa możliwość płacenia online za muzykę i pełnometrażowe filmy. 51 proc. wskazało tutaj na gry, 50 proc. na profesjonalne produkcje wideo (w tym aktualne programy i seriale telewizyjne), 49 proc. za czasopisma, 42 proc. za prasę codzienną, 36 proc. za wyłącznie internetowe źródła newsów, 32 proc. za muzykę w radiu, po 28 proc. za podcasty i dostęp do społeczności, 26 proc. za newsy i rozmowy w radiu, 24 proc. za konsumenckie materiały wideo, a 20 proc. za dostęp do blogów.

Z badania firmy Nielsen wynika również, że 47 proc. ogółu pytanych jest otwartych na większą ilość reklam w sieci w zamian za więcej darmowych treści. Najwyższy odsetek respondentów mających takie podejście odnotowano w regionie Bliskiego Wschodu, Afryki i Pakistanu (57 proc.) oraz w regionie Azji i Pacyfiku (55 proc.), podczas gdy znacznie niższy w Ameryce Północnej (40 proc.) i Europie (39 proc.).

W przeprowadzonym jesienią ubiegłego roku badaniu udział wzięło w sumie ponad 27,5 tysiąca konsumentów z 54 państw.

Dołącz do dyskusji: Za co konsumenci są gotowi płacić w internecie?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl