SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

YouTube przed Onetem, Facebook lepszy od Gazeta.pl i Interia.pl

W grudniu ub.r. więcej polskich użytkowników odwiedziło YouTube niż serwisy Grupy Onet. W czołowej dwudziestce stron znalazły się też Demotywatory i Kwejk.

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w grudniu ub.r. strony Google miały ponad 100 tys. polskich użytkowników mnie niż miesiąc wcześniej, za to YouTube - prawie 450 tys. więcej. Dzięki temu YouTube wyprzedził w zestawieniu witryny Onetu, które straciły w skali miesiąca prawie 200 tys. real users.

Mniejszą odwiedzalność niż miesiąc wcześniej zanotowały też serwisy społecznościowe: Facebook miał mniej o ponad 200 000 polskich użytkowników, a NK.pl - ok. 50 000. Za to spore wzrosty liczby real users w skali miesiąca osiągnęły Demotywatory i Kwejk. Ten pierwszy serwis zyskał ponad 500 tys. RU, a ten drugi - ponad 550 tys.. Dzięki temu oba znalazły się w czołowej dwudziestce zestawienia.

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 Grupa Google 17 442 901 91,27%  
2 youtube.com 13 407 200 70,15%  
3 Grupa Onet.pl 13 366 360 69,94% tak
4 Grupa Wirtualna Polska - Orange 12 436 177 65,07% tak
5 facebook.com 12 134 763 63,49%  
6 Grupa Gazeta.pl 11 722 520 61,34% tak
7 Grupa Allegro.pl 11 672 618 61,08% tak
8 Grupa Interia.pl 11 360 232 59,44% tak
9 Grupa Nk.pl 11 188 685 58,54%  
10 Grupa O2.pl 9 922 380 51,92% tak
11 Grupa Wikipedia 9 139 607 47,82%  
12 Grupa Polskapresse 5 401 987 28,27% tak
13 Grupa Microsoft 5 088 489 26,63%  
14 Grupa GG Network 5 063 553 26,49% tak
15 Grupa Ringier Axel Springer 4 990 494 26,11% tak
16 Grupa Next Infor 4 981 166 26,06% tak
17 demotywatory.pl 4 703 448 24,61%  
18 Grupa Murator 4 601 883 24,08% tak
19 kwejk.pl 4 284 233 22,42%  
20 Grupa Money.pl 4 259 488 22,29% tak


Spore spadki odwiedzalności - po ok. 350 tys. real users - w porównaniu z listopadem zanotowały serwisy Muratora i TVN.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu
lp. nazwa zasięg  użytkownicy (real users)
1 Grupa Onet.pl 69,94% 13 366 360
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange 65,07% 12 436 177
3 Grupa Gazeta.pl 61,34% 11 722 520
4 Grupa Allegro.pl 61,08% 11 672 618
5 Grupa Interia.pl 59,44% 11 360 232
6 Grupa O2.pl 51,92% 9 922 380
7 Grupa Polskapresse 28,27% 5 401 987
8 Grupa GG Network 26,49% 5 063 553
9 Grupa Ringier Axel Springer 26,11% 4 990 494
10 Grupa Next Infor 26,06% 4 981 166
11 Grupa Murator 24,08% 4 601 883
12 Grupa Money.pl 22,29% 4 259 488
13 dobreprogramy.pl 21,66% 4 139 146
14 Grupa TVN 20,06% 3 833 527
15 filmweb.pl 19,02% 3 634 450
16 Grupa Edipresse.pl 16,72% 3 194 633
17 tablica.pl 16,63% 3 177 758
18 nokaut.pl 15,90% 3 039 530
19 Grupa NextWeb Media 15,66% 2 993 361
20 Grupa G+J Polska 13,69% 2 615 766


Adres google.pl odwiedziło ponad 150 tys. polskich użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, a adres google.com - prawie 300 tys. mniej. Kwejk i Demotywatory miały więcej użytkowników niż serwis o2.pl. 

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 google.pl 16 835 062 88,09%  
2 youtube.com 13 407 200 70,15%  
3 onet.pl 12 411 898 64,94% tak
4 facebook.com 12 134 763 63,49%  
5 google.com 11 985 597 62,71%  
6 nk.pl 11 181 296 58,51%  
7 allegro.pl 10 855 254 56,80% tak
8 wp.pl 10 817 466 56,60% tak
9 wikipedia.org 9 017 835 47,19%  
10 gazeta.pl 8 335 875 43,62% tak
11 interia.pl 7 066 198 36,97% tak
12 chomikuj.pl 5 848 739 30,60% tak
13 blogspot.com 5 266 162 27,55%  
14 ceneo.pl 5 110 068 26,74% tak
15 demotywatory.pl 4 703 448 24,61%  
16 wrzuta.pl 4 438 609 23,22% tak
17 blox.pl 4 297 870 22,49% tak
18 kwejk.pl 4 284 233 22,42%  
19 o2.pl 4 220 013 22,08% tak
20 zumi.pl 4 169 924 21,82% tak


Na stronach Grupy Allegro wykonano ok. 130 mln odsłon mniej niż miesiąc wcześniej, a w serwisach Grupy Onet - ok. 80 mln mniej. Za to wzrosty pod tym względem zanotowały witryny WP i Orange, Interii oraz o2.pl. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp. nazwa liczba odsłon użytkownicy (real users)
1 Grupa Allegro.pl 5 026 328 180 11 672 618
2 Grupa Onet.pl 2 827 790 131 13 366 360
3 Grupa Wirtualna Polska - Orange 2 387 722 691 12 436 177
4 Grupa Gazeta.pl 1 130 979 784 11 722 520
5 Grupa Interia.pl 1 129 726 892 11 360 232
6 Grupa O2.pl 1 058 600 421 9 922 380
7 filmweb.pl 227 143 655 3 634 450
8 tablica.pl 212 535 158 3 177 758
9 Grupa TVN 152 309 273 3 833 527
10 Grupa GG Network 138 303 168 5 063 553


Przeciętny użytkownik serwisów WP i Orange, Onetu, Allegro i Gazeta.pl spędził w nich po kilka minut mniej niż w listopadzie. Za to nieznaczne wzrosty pod tym względem osiągnęły strony Interii i o2.pl. Natomiast w przypadku witryn Polskiego Radia ten wskaźnik spadł o aż o połowę. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp. nazwa czas [godz] średni czas na użytkownika [godz:min:s] użytkownicy (real users)
1 Grupa Wirtualna Polska - Orange 74 212 992 05:58:03 12 436 177
2 Grupa Onet.pl 73 883 271 05:31:39 13 366 360
3 Grupa Allegro.pl 59 238 748 05:04:30 11 672 618
4 Grupa Interia.pl 46 770 283 04:07:01 11 360 232
5 Grupa O2.pl 29 578 018 02:58:51 9 922 380
6 Grupa Gazeta.pl 25 311 216 02:09:33 11 722 520
7 Grupa TVN 21 297 592 05:33:20 3 833 527
8 Grupa Murator 8 655 889 01:52:51 4 601 883
9 Grupa GG Network 8 566 747 01:41:31 5 063 553
10 Grupa Eurozet 5 648 278 07:04:10 798 957
11 wyspagier.pl 3 258 293 01:53:49 1 717 667
12 Grupa Ling.pl 3 023 217 03:54:23 773 929
13 tablica.pl 2 388 213 00:45:06 3 177 758
14 Grupa Polskie Radio 2 063 788 01:47:02 1 156 991
15 filmweb.pl 2 013 426 00:33:14 3 634 450
16 joemonster.org 1 966 212 01:22:27 1 430 887
17 nokaut.pl 1 891 332 00:37:20 3 039 530
18 Grupa Polskapresse 1 697 954 00:18:52 5 401 987
19 Grupa Targeo.pl 1 452 302 01:20:07 1 087 692
20 Grupa Ringier Axel Springer 1 311 015 00:15:46 4 990 494


Gadu-Gadu straciło w skali miesiąca ponad 100 tys. użytkowników, za to Skype zyskał ok. 150 tys. Spore wzrosty zasięgu zanotowały też Windows Media Player i Ipla, a spory spadek - Winamp. 

Ranking  aplikacji według zasięgu miesięcznego*
lp. nazwa zasięg aktywne programy* audyt site-centric
1 Komunikator Gadu-Gadu 30,63% 5 853 063 tak
2 Komunikator Skype 22,45% 4 290 664  
3 Windows Media Player 22,43% 4 286 831  
4 Winamp 8,82% 1 685 014  
5 Ipla 8,30% 1 585 510  
6 OpenFM 4,57% 873 689  
7 RealPlayer 3,18% 608 682  
8 VLC media player 1,98% 378 292  
9 Windows Live Messenger 1,70% 324 939  
10 Aplikacja Google Desktop 1,46% 279 185  
11 iTunes 1,43% 272 404  
12 Komunikator Tlen.pl 1,34% 255 826 tak
13 Komunikator AQQ 0,93% 177 291  
14 Google Earth 0,85% 162 651  
15 BestPlayer 0,55% 104 358  
16 FLV Player 0,54% 103 515  
17 QuickTime 0,39% 74 610  
18 KMplayer 0,38% 72 055  
19 AIMP 0,30% 57 635  
20 GOM Player 0,28% 52 876  


* Aktywne aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.
Liczebność próby: N= 13 657. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane
o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Dołącz do dyskusji: YouTube przed Onetem, Facebook lepszy od Gazeta.pl i Interia.pl

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl