SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Yahoo kupuje BlueLithium

Firma Yahoo Inc. poinformowała, że wyda 300 milionów dolarów na BlueLithium - sieć reklamową, specjalizującą się w dostarczaniu reklam do użytkowników na podstawie stron jakie odwiedzili.

Jak informuje agencja Reuters, powstała przed trzema laty firma BlueLithium jest piątą największą siecią reklamy online w USA.

Nowy zakup Yahoo to kolejny krok firmy mający na celu wzmocnienie jej pozycji na rozwijającym się w szybkim tempie rynku internetowej reklamy behawioralnej. Wcześniej kupiła ona za 680 milionów dolarów firmę Right Media.

Z kolei rywal Yahoo jakim jest AOL przejął ostatnio Firmę Tacoda, która również specjalizuje się w tzw. 'behavioral targeting'. Według firmy badawczej eMarketer, tem segment w bieżącym roku bedzie stanowił tylko 2,6 procenta całego rynku reklamy online w USA, ale do 2011 roku wskaźnik ten ma wzrosnąć do 8,4 procenta.

Na rynku reklamy internetowej nie próżnują również tacy wielcy gracze jak Microsoft i Google. Koncern z Redmond kupił firmę aQuantive, a lider na rynku wyszukiwarek chce przejąć DoubleClick.

źródło: Reuters

Dołącz do dyskusji: Yahoo kupuje BlueLithium

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl