Yahoo kupuje BlueLithium
Firma Yahoo Inc. poinformowała, że wyda 300 milionów dolarów na BlueLithium - sieć reklamową, specjalizującą się w dostarczaniu reklam do użytkowników na podstawie stron jakie odwiedzili.
Jak informuje agencja Reuters, powstała przed trzema laty firma BlueLithium jest piątą największą siecią reklamy online w USA.
Nowy zakup Yahoo to kolejny krok firmy mający na celu wzmocnienie jej pozycji na rozwijającym się w szybkim tempie rynku internetowej reklamy behawioralnej. Wcześniej kupiła ona za 680 milionów dolarów firmę Right Media.
Z kolei rywal Yahoo jakim jest AOL przejął ostatnio Firmę Tacoda, która również specjalizuje się w tzw. 'behavioral targeting'. Według firmy badawczej eMarketer, tem segment w bieżącym roku bedzie stanowił tylko 2,6 procenta całego rynku reklamy online w USA, ale do 2011 roku wskaźnik ten ma wzrosnąć do 8,4 procenta.
Na rynku reklamy internetowej nie próżnują również tacy wielcy gracze jak Microsoft i Google. Koncern z Redmond kupił firmę aQuantive, a lider na rynku wyszukiwarek chce przejąć DoubleClick.
źródło: Reuters
Dołącz do dyskusji: Yahoo kupuje BlueLithium