SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Oglądalność TVP Sport po wejściu na MUX-3 wzrosła o 129 proc. Jacek Kurski: słuszność naszej decyzji

TVP Sport w pierwszych pięciu dniach po rozpoczęciu nadawania na MUX-3 oglądało średnio 79 tys. widzów. Było to o 128,57 proc. więcej niż w dniach poprzedzających emisję teko kanału w DVB-T. - Naszą misją jest dostarczenie dostępu do wydarzeń sportowych wszystkim widzom - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.

Od 7 czerwca br. TVP Sport w jakości SD zaczął być nadawany na trzecim multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej (MUX-3), gdzie zastąpił TVP Rozrywkę. Jak informuje Telewizja Polska, kanał ten na MUX-3 został zamieszczony, ponieważ publiczny nadawca nie dogadał się z EmiTelem ws. jego emisji na MUX-8.

Średnia minutowa widownia TVP Sport w okresie od 7 do 11 czerwca tego roku (czyli w pierwszych pięciu dniach po rozpoczęciu nadawania na MUX-3) wyniosła 79 tys. widzów. Przełożyło się to na 1,39 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 1,57 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 1,59 proc. w grupie 16-59. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

Widownia tego kanału względem okresu poprzedzającego wejście na naziemnej telewizji cyfrowej wzrosła o 128,57 proc. W okresie od 2 do 6 czerwca stację tę śledziło średnio 35 tys. osób, co dało jej odpowiednio 0,52 proc., 0,43 proc. i 0,43 proc. udziału.

- Jestem bardzo zadowolony z oglądalności TVP Sport w pierwszych kilku dniach po rozpoczęciu nadawania w naziemnej telewizji cyfrowej. Stacja z dnia na dzień odnotowała gigantyczny wzrost oglądalności, a należy pamiętać że jeszcze się nie rozpoczął mundial i że jeszcze nie wszyscy widzowie mają dostęp do stacji, gdyż część osób jeszcze nie przeprogramowała swoich odbiorników. Na kanale w którym wcześniej była TVP Rozrywka widzą oni teraz pustą planszę - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.

Spośród poszczególnych dni po przejściu do naziemnej telewizji cyfrowej TVP Sport najchętniej oglądany był w piątek, 8 czerwca br., gdzie stacja ta odnotowała historyczny dobowy rekord oglądalności od początku nadawania. Kanał ten śledziło wówczas 167 tys. osób w 4+ (3,03 proc. udziału). Tak wysoki wynik stacja ta zawdzięcza m.in. transmitowanemu tego dnia towarzyskiemu meczowi Polska-Chile, który miał 970 tys. oglądających (udział na poziomie 6,99 proc.; w TVP1 było to 5,62 mln osób). - Mieliśmy ponad 3 proc. udziału w rynku. Są to już wyniki porównywalne z takimi, jakie notują czołowe stacje informacyjne - komentuje nam te dane Kurski.

Z kolei średnia widownia kanału TVP Rozrywka (który wypadł z DVB-T) w okresie od 7 do 11 czerwca wyniosła 28 tys. osób (0,47 proc. udziału), co oznacza spadek wynoszący 59,79 proc. Obecnie TVP Rozrywka dostępna jest tylko u operatorów telewizji kablowej i satelitarnej.

- Gigantyczny wzrost oglądalności TVP Sport potwierdza słuszność naszej decyzji o wprowadzeniu tej stacji do telewizji naziemnej, z czego jestem bardzo dumny. Udało się nam odwrócić tendencję merkantylizacji przestrzeni dobra wspólnego, czego wyrazem w telewizji było m.in odpłatne pokazywanie sportu w kanale zamkniętym - informuje nas prezes publicznego nadawcy. Naszą misją jest dostarczenie dostępu do wydarzeń sportowych wszystkim widzom - dodaje.

Dołącz do dyskusji: Oglądalność TVP Sport po wejściu na MUX-3 wzrosła o 129 proc. Jacek Kurski: słuszność naszej decyzji

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
.
Jak trzeba, to Nielsen to dobry wujek. Ale jak już coś się źle mówi, to wróg publiczny numer jeden.
0 0
odpowiedź
User
Gie
Jeśli TVP Sport zyskał widzów to które kanały ich straciły? Nie przypadkiem inne TVP? Ciekawe jaka była ogółem widownia kanałów TVP w dniach 2-6 i 7-11 czerwca? I ciekawe czy straty związane z utratą kasy za TVP Sport od kablówek i platform satelitarnych pokryją zyski z reklam przy większej widowni?
0 0
odpowiedź
User
EwaT
Porozmawiamy o TVP Sport po Mundialu...
0 0
odpowiedź