Wystartował AOL.pl
Poczta, komunikator, dział Foto, Video, Winamp zaoferował na starcie uruchomiony oficjalnie w środę portal AOL.pl. Dostępny jest również serwis wiadomości zawierający m.in. informacje sportowe i z życia gwiazd. Sprzedażą reklam zajmie się ARBOmedia. AOL nie otworzy biura w Polsce.
Dana Dunne, CEO AOL Europe oficjalnie uruchomił wczoraj polską wersję portalu AOL. Polska jest kolejnym po Austrii, Francji, Niemczech, Włoszech, Holandii, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii, krajem europejskiej ekspansji AOL. To końca bieżącego roku AOL planuje uruchomić podobny serwis w Belgii. Do 2009 ma obsługiwać łącznie 17 różnych europejskich krajów, co stanowi ok. 95 proc. rynku.
- W Polsce już niemal 50 proc. gospodarstw domowych posiada dostęp do internetu. Z tego około 80 proc. posiada internet szerokopasmowy. Uważamy, że jest to odpowiednia chwila, aby zaoferować nasze usługi - mówił wczoraj Dana Dunne, CEO AOL Europe.
- Jako spółka internetowa, której głównym źródłem dochodu są reklamy, uważamy, że Polska oferuje ogromne możliwości rozwoju. Rynek rośnie tu szybciej niż w Stanach Zjednoczonych. Według wszelkich prognoz wydatki na reklamę w internecie będą co roku rosnąć w tempie 23 procent aż do roku 2011, kiedy to osiągną poziom 160 milionów euro. Oznacza to, że rynek w Polsce stanie się drugim pod względem tempa wzrostu oraz dziesiątym pod względem wielkości w Europie - dodaje.
Sprzedażą reklam na AOL.pl zajmie się sieć ARBOmedia.
AOL (www.aol.pl) oferuje bezpłatne konta poczty o nieograniczonej pojemności, komunikator internetowy (AIM) umożliwiający czytanie wiadomości offline, usługę AOL Video, AOL Foto (również nieograniczona pojemność) oraz dobrze znany na naszym rynku odtwarzacz multimedialny Winamp Media Player, z którego korzysta dziś 2 mln osób. Informacja powstanie we współpracy z polskimi partnerami. Wiadomości dostarcza PAP, za informacje z życia gwiazd odpowiada Agora, Filmweb odpowie za kanał filmowy, a Albireo za serwis horoskopowy. Jak podają przedstawiciele firmy w przyszłości dodawane będą coraz to nowe kanały.
- Łatwość w użyciu, brak ograniczeń i możliwość stosowania naszych produktów w różnych kombinacjach, mają wyróżniać nas na rynku. Na przykład w serwisie zdjęciowym można umieszczać obrazy o każdej rozdzielczości - powiedział Dana Dunne.
- Wszystkie produkty są dostępne w języku polskim, zaś kontent zewnętrzny dostarczą najbardziej wiarygodne podmioty - dodaje Ariel Eckstein, Business Development AOL Europe.
AOL nie ukrywa, że w przyszłości chce być jednym z głównych graczy na polskim rynku, ale nie mówi, w jakiej perspektywie czasu zamierza wskoczyć do pierwszej piątki najpopularniejszych serwisów. Nie ujawnia też, jaki jest koszt inwestycji. Wiadomo jedynie, że domena AOL.pl została odkupiona od spółki Apollo Online z Olkusza.
AOL nie zamierza otwierać biura w Polsce.
- Serwis tworzą ludzie z różnych zakątków świata. Internet nie ma granic. Wszystkie serwisy europejskie prowadzimy z głównej siedziby w Londynie. W swoich strukturach mamy też pracowników z Polski - dodaje Dana Dunne.
Wraz z uruchomieniem AOL.pl przewidziano kampanię informacyjną, która zasięgiem obejmie głównie internet.
Dołącz do dyskusji: Wystartował AOL.pl