SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wszystkie dzienniki zanotowały spadki sprzedaży w 2011 roku

W 2011 roku spadła sprzedaż wszystkich największych dzienników ogólnopolskich - najwięcej straciła “Gazeta Wyborcza” a najmniej “Dziennik Gazeta Prawna”.

Średnia sprzedaż ogółem lidera zestawienia dziennika “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w 2011 r. wyniosła 394 453 egz., czyli o 9,7 proc. mniej niż w 2010 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średni wynik zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) to 270 635 egz.,  co oznacza spadek o 11,1 proc. w stosunku do 2010 roku.

Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), którego sprzedaż w ub.r. zmniejszyło się o 5,3 proc. względem wcześniejszego roku i wyniosło 173 623 egz.

>>> Sprzedaż dzienników w 2010 roku - raport portalu Wirtualnemedia.pl

Za podium znalazła się "Rzeczpospolita". Tytuł wydawany przez Presspublikę zanotował w ub.r. wynik na poziomie 100 293 egz., co oznacza spadek o 10,8 proc.

Pierwszą piątkę zamyka “Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), którego sprzedaż wyniosła 74 868 egz.

Wirtualnemedia.pl 2011 2010
ZKDP Średni nakład jednorazowy Rozpow. Płatne razem Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Rozpow. Płatne razem Sprzedaż ogółem
Fakt Gazeta Codzienna 535 506 394 460 394 453 596 446 437 060 437 060
Gazeta Wyborcza 416 288 305 861 270 635 446 588 335 498 304 572
Super Express 296 002 174 322 173 623 318 214 184 035 183 524
Rzeczpospolita 175 801 129 276 100 293 198 060 141 156 112 529
Dziennik Gazeta Prawna 121 365 91 554 74 868 137 672 99 559 79 034
Przegląd Sportowy 86 059 47 545 47 543 93 183 50 904 50 904
Gazeta Polska Codziennie 142 227 31 387 31 254 - - -
Puls Biznesu 20 478 17 787 13 238 21 799 18 417 14 058
Parkiet Gazeta Giełdy 14 436 7 851 5 245 15 771 8 060 5 613


 >>>  Sprzedaż dzienników w grudniu: zyskał tylko “SE”, najwięcej straciła “Rzeczpospolita”

Dołącz do dyskusji: Wszystkie dzienniki zanotowały spadki sprzedaży w 2011 roku

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Myślący
GW spada regularnie, poczekajmy, aż się zatrzyma - liczba gazet będzie oznaczała liczbę urzędów i szkół prenumerujących.
0 0
odpowiedź
User
iii
Dziennikarze Gazety Wyborczej i innych gazet zaangażowali się w kampanię anty-ACTA, a jednocześnie związki wydawców prasy opowiedziały się za ACTA.
Takie rozdwojenie jaźni raczej nie pomoże spadającemu rynkowi prasy.
0 0
odpowiedź
User
"T"
a co tam jest do czytania w tych gazetach ????/ Fakt i Superekspres to są po prostu zwyczajne komiksy jak kiedys byly "Tarzan" czy "kapitan Żbik" a "Gazeta Wyborcza" coraz bardziej dryfuje w kierunku "Naje Fraje". Reszta gazet to po prostu MONITORY POLSKIE w wersji gazetowej czy ktokolwiek to przetrawi???
a jeszcze za to płacić cięzki grosz, a zobaczcie jakie życie drogie, żarcie drożeje :-) paliwo drogie jak cholera bez gazety da się jeszcze obejść, bez zarcia i pliiwa już raczej nie :-)
0 0
odpowiedź