Wśród prezentów gwiazdkowych przeważały kosmetyki, odzież, bielizna i obuwie
Jak wynika z sondażu przeprowadzonego przez PBI, ponad 80 proc. badanych cieszy się z otrzymanych w 2008 roku prezentów gwiazdkowych.
Wśród tegorocznych prezentów przeważały kosmetyki, odzież, bielizna i obuwie - otrzymała je ponad połowa badanych. Artykuły spożywcze znalazło pod choiną 40,7 proc. respondentów. Bardzo popularnymi podarunkami okazały się książki, muzyka i filmy (29,8 proc.) oraz pieniądze (prawie 26,7 proc.). Co czwarty badany dostał zegarek lub biżuterię. Artykułami do dekorowanie wnętrz obdarowano 16,9 proc. ankietowanych. Sprzęt komputerowy oraz zabawki znalazło pod choinką ponad 9,1 proc. ankietowanych. Badani najrzadziej otrzymywali: odtwarzacze mp3 (2,1 proc.), artykuły motoryzacyjne (2,9 proc.), sprzęt RTV (3,1 proc.) oraz fotograficzny (3,3 proc.).
Co piąty badany jest rozczarowany gwiazdkowymi prezentami,
twierdząc że wśród nich znalazły się również podarunki nietrafione.
Mimo to, co czwarta osoba z tej grupy zamierza ich używać.
W grupie najmniej udanych prezentów znalazły się te same podarunki,
które badani otrzymali najpowszechniej, czyli prezenty osobiste. Co
trzeci badany był niezadowolony z odzieży, bielizny lub obuwia, a
co piąty z kosmetyków. Artykuły do dekorowania wnętrz rozczarowały
prawie 13 proc. obdarowanych, 9,5 proc. z nich nie ucieszyły
otrzymane książki, filmy i muzyka, 8,4 proc. - słodycze i alkohole,
a 6,3 proc. - biżuteria i zegarki. Pieniądze, sprzęt komputerowy
oraz odtwarzacze mp3 znalazły się w grupie nietrafionych prezentów,
na którą wskazała najmniejsza liczba badanych (ex equo - 1,1
proc.). Sprzęty RTV/AGD oraz artykuły motoryzacyjne zostały uznane
w niewiele większym stopniu jako nieudane (ex equo - 2,1
proc.).
35 proc. badanych deklaruje, że nie planuje korzystać z
nietrafionych podarunków, 18 proc. nie ma pomysłu, co z nimi
zrobić. Prawie 15 proc. obdaruje niechcianymi prezentami kogoś
innego, 9,5 proc. respondentów wystawi je na aukcje internetowe, a
ponad 5 proc. - wyrzuci. Najmniej osób zamierza oddać swoje
podarunki do sklepu (1,1 proc.) lub komuś odsprzedać (3,2
proc.).
Prezenty najczęściej wręczała rodzina - 69,7 proc. Prawie połowa
badanych dostała je od współmałżonków. Badani otrzymali również
podarunki od dzieci (30,1 proc.), znajomych i przyjaciół (22,3
proc.), partnerów (20,4%) oraz pracodawców i klientów (12,4
proc.).
Sondaż przeprowadzono od 8 do 11 stycznia 2009 na próbie 492
internautów, którzy otrzymali prezenty gwiazdkowe. Emisje zaproszeń
do wzięcia udziału w sondażu emitowano na 4 portalach: Gazeta.pl,
Interia.pl, Onet.pl i Wirtualna Polska.
Dołącz do dyskusji: Wśród prezentów gwiazdkowych przeważały kosmetyki, odzież, bielizna i obuwie