SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wpływy reklamowe magazynów: „Newsweek” zyskał najwięcej

Magazyny w 2010 roku zarobiły z reklam 2,35 mld zł, czyli o 0,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Liderem „Newsweek”, największe spadki zanotowały „Gala” i „Tele Program”.

Magazyny w 2010 roku zarobiły z reklam 2,35 mld zł (wszystkie kwoty dotyczą wpływów cennikowych, bez autopromocji), czyli o 0,4 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z danych firmy Kantar Media przygotowanych dla serwisu Wirtualnemedia.pl. Liderujący w tym segmencie „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował też największy wzrost tych przychodów – wynoszący dokładnie 21 proc. Drugim magazynem, który w ub.r. osiągnął dwucyfrowy wzrost wpływów reklamowych, jest „Wprost” (AWR Wprost) – tygodnik ten zarobił z reklam 16,3 proc. więcej niż w 2009 roku. Większe niż rok wcześniej przychody reklamowe zanotowały też „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) – o 9 proc., „Przyjaciółka”– o 7,2 proc., „Viva!”– o 2,9 proc. i „Party” (wszystkie trzy tytuły – Edipresse Polska) – o 2,6 proc.

Wpływy reklamowe dzienników w 2010 r.: „GW" liderem, „Fakt" zyskał najwięcej

Z drugiej strony „Gala” (G+J Polska) zarobiła z reklam 12,8 proc. mniej niż w 2009 roku, a „Tele Program”(Teleprogram) – 8,3 proc. mniej. Natomiast w przypadku „Claudii” (G+J Polska), „Twojego Stylu” (Wydawnictwo Bauer) i „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) spadki wyniosły – odpowiednio – 7 proc., 4,6 proc. i 2,3 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji)

 

2010

2009

Newsweek Polska

123 539 156 zł

102 076 603 zł

Tele Tydzień

88 773 298 zł

90 905 672 zł

Polityka

87 337 752 zł

80 148 161 zł

Wprost

85 705 552 zł

73 700 367 zł

Viva!

74 217 702 zł

72 145 413 zł

Claudia

62 720 136 zł

67 426 951 zł

Twój Styl

62 308 878 zł

65 330 313 zł

Przyjaciółka

50 661 972 zł

47 271 294 zł

Gala

44 129 087 zł

50 631 962 zł

Party

42 832 086 zł

41 732 402 zł

Tele Program

41 801 677 zł

45 583 448 zł

monitorowane tytuły razem

2 350 827 398 zł

2 341 335 624 zł


 

Dołącz do dyskusji: Wpływy reklamowe magazynów: „Newsweek” zyskał najwięcej

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ekonom
Wychodzi na to, że taki Newsweek zarabia na numerze jakieś 2,4 mln złotych z reklam! Ile wydają na papier, dystrybucję, pensję dla księgowości, reklamy no i dziennikarzy będących szcześliwcami na etatach, bo większość tam zasuwa na umowy o dzieło za marne grosze, że dzieci nie mają co jeść? A wydawcy ciągle MAŁO!
0 0
odpowiedź
User
dyro
Żyjemy w postkomunistycznym kraju, wolny rynek na wyższym szczeblu jest fikcyjny, więc wpływy z reklam nijak się mają do poczytności pisma, czy jakości zarządzania nim. Co prawda, nie decydujący, ale ogromny wpływ ma układ wspierania poprawnych mediów, należący do postubeckiej sitwy, trzymającej największe biznesy w Polsce. Ileż razy bank, czy operator telekomunikacyjny mówi domom mediowym: "Target nie ten, ale proszę tam właśnie robić kampanię, bo to nasi.". Albo: "Nasz target, to starsi ludzie, ale ani złotówki nie kierować do Naszego Dziennika!"
0 0
odpowiedź
User
Jan Paweł II
Starsi ludzie są targetem w najmniejszym stopni zwłaszcza tacy czytający ND. Po porostu oni pieniędzy nie mają, dlatego nie ma reklam, ale na frustracjach dobrze się niektóre tytuły sprzedają. Panie dyry niech pan lepiej przesztanie wszędzie szukać spisków i postkomuny. Układy owszem są i mają się doskonale, ale jak najbardzie kapitalistyczne rodem z XIX wieku, gdzie człowieka traktuje się jak szmatę. W tymj wypadku także dziennikarza, bo na jego miejsce czeka kolejny student co niewiele wie, ale można nim łatwo manipulować i jest tani. To jest problem!
0 0
odpowiedź