Wpływy reklamowe magazynów: „Newsweek” zyskał najwięcej
Magazyny w 2010 roku zarobiły z reklam 2,35 mld zł, czyli o 0,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Liderem „Newsweek”, największe spadki zanotowały „Gala” i „Tele Program”.
Magazyny w 2010 roku zarobiły z reklam 2,35 mld zł (wszystkie kwoty dotyczą wpływów cennikowych, bez autopromocji), czyli o 0,4 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z danych firmy Kantar Media przygotowanych dla serwisu Wirtualnemedia.pl. Liderujący w tym segmencie „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował też największy wzrost tych przychodów – wynoszący dokładnie 21 proc. Drugim magazynem, który w ub.r. osiągnął dwucyfrowy wzrost wpływów reklamowych, jest „Wprost” (AWR Wprost) – tygodnik ten zarobił z reklam 16,3 proc. więcej niż w 2009 roku. Większe niż rok wcześniej przychody reklamowe zanotowały też „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) – o 9 proc., „Przyjaciółka”– o 7,2 proc., „Viva!”– o 2,9 proc. i „Party” (wszystkie trzy tytuły – Edipresse Polska) – o 2,6 proc.
Wpływy reklamowe dzienników w 2010 r.: „GW" liderem, „Fakt" zyskał najwięcej
Z drugiej strony „Gala” (G+J Polska) zarobiła z reklam 12,8 proc. mniej niż w 2009 roku, a „Tele Program”(Teleprogram) – 8,3 proc. mniej. Natomiast w przypadku „Claudii” (G+J Polska), „Twojego Stylu” (Wydawnictwo Bauer) i „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) spadki wyniosły – odpowiednio – 7 proc., 4,6 proc. i 2,3 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji) |
||
|
2010 |
2009 |
Newsweek Polska |
123 539 156 zł |
102 076 603 zł |
Tele Tydzień |
88 773 298 zł |
90 905 672 zł |
Polityka |
87 337 752 zł |
80 148 161 zł |
Wprost |
85 705 552 zł |
73 700 367 zł |
Viva! |
74 217 702 zł |
72 145 413 zł |
Claudia |
62 720 136 zł |
67 426 951 zł |
Twój Styl |
62 308 878 zł |
65 330 313 zł |
Przyjaciółka |
50 661 972 zł |
47 271 294 zł |
Gala |
44 129 087 zł |
50 631 962 zł |
Party |
42 832 086 zł |
41 732 402 zł |
Tele Program |
41 801 677 zł |
45 583 448 zł |
monitorowane tytuły razem |
2 350 827 398 zł |
2 341 335 624 zł |
Dołącz do dyskusji: Wpływy reklamowe magazynów: „Newsweek” zyskał najwięcej