Wolniejszy wzrost sprzedaży notebooków
W ciągu pierwszych pięciu tygodni tzw. przedszkolnego sezonu (back-to-school) sprzedaż notebooków w USA zanotowała mniejszy wzrost niż w roku ubiegłym - wynika z danych firmy badawczej NPD Group.
Jak informuje serwis TechWeb, w okresie od 15 lipca do 18 sierpnia sprzedaż notebooków wzrosła na amerykańskim rynku o 24 procent pod względem liczby sprzedanych urządzeń oraz o 11 procent pod względem dochodów brutto.
Dla porównania w ubiegłym roku wzrost wyniósł odpowiednio 48 i 15 procent. Z kolei średnia cena jednego notebooka spadła w bieżącym roku o 10 procent, podczas gdy w ubiegłym roku o 22 procent.
Według NPD oprócz wolniejszego spadku cen, przyczyną niższego wzrostu sprzedaży są również mniejsze nakłady na promocje i marketing urządzeń. W badanym okresie liczba promocji wzrosła tylko o 12 procent, a wydatki na marketing zaledwie o 5 procent. Tymczasem rok temu wzrosty były o wiele wyższe: odpowiednio 37 i 30 procent.
źródło: TechWeb
Dołącz do dyskusji: Wolniejszy wzrost sprzedaży notebooków