SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Wojenne dziewczyny” wygrały z konkurencją. 6,55 mln zł z reklam

Nowy historyczny serial „Wojenne dziewczyny” oglądało średnio 2,53 mln osób, o 170 tys. widzów mniej niż „Bodo” pokazywane rok temu. Produkcja dała TVP1 pozycję lidera całego rynku telewizyjnego, ale w grupie komercyjnej stacja była trzecia. Wpływy z reklam wyniosły 6,55 mln zł.

fot. TVP fot. TVP

Misyjny serial „Wojenne dziewczyny” nadawany był na antenie Jedynki w niedziele o godz. 20.25, w okresie od 5 marca do 28 maja 2017 roku. Średnia widownia pierwszego sezonu produkcji wyniosła 2,53 mln osób. Przełożyło się to na 15,69 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 9,51 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 12,74 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością cieszył się pierwszy odcinek. Przyciągnął on uwagę 3,03 mln osób.

Nowy serial notował o 170 tys. osób niższą widownię niż nadawana w analogicznym okresie ub.r. w tym samym paśmie produkcja „Bodo”. Gromadziła ona wówczas średnio 2,70 mln widzów, co przełożyło się na 16,86 proc. udziału w grupie 4+ oraz 9,80 proc. w grupie 16-49.

Z kolei poprzednio pokazywany w tym samym paśmie serial „Blondynka 5” śledziło 3,10 mln osób, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 18,07 proc. i 9,70 proc.

TVP1 w paśmie emisji serialu była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajął Polsat, który pokazywał gł. „Kabaret na żywo”, a jego udział ukształtował się na poziomie 15,41 proc. „Wielką czwórkę” uzupełniają: TVN (reality-show „MasterChef Junior” i filmy fabularne; 11,95 proc.) i TVP2 (programy kabaretowe i filmy; 5,12 proc).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem był TVN, a dalej uplasowały się: Polsat, Jedynka i Dwójka. Z kolei w grupie 16-59 pierwszy był Polsat, a dalsze miejsca zajęły: TVN, TVP1 i TVP2.

Wpływy z reklam emitowanych wokół premierowych odcinków historycznej produkcji wyniosły 6,55 mln zł. Dla porównania, „Bodo” rok temu na reklamach zarobiło 7,46 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Głównymi bohaterkami 13-odcinkowego serialu „Wojenne dziewczyny” są trzy młode kobiety - Irka, Ewka i Marysia, które walczyły z niemieckim okupantem. Każda z dziewczyn wywodzi się z innego środowiska: Irka pochodzi z inteligenckiej rodziny, Ewka ze środowiska drobnych przestępców, a Marysia jest córką bogatego żydowskiego przemysłowca z Łodzi. Ich losy łączą się w okupowanej Warszawie.

W rolach głównych występują: Aleksandra Pisula, Vanessa Aleksander i Marta Mazurek. W obsadzie znaleźli się także m.in. Danuta Stenka i Michał Czernecki. Scenariusz serialu napisał Marek Kreutz, zaś reżyserią zajął się Michał Rogalski. Producentem „Wojennych dziewczyn” jest Akson Studio.

Udział Jedynki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w kwietniu br. wyniósł 8,81 proc.

Dołącz do dyskusji: „Wojenne dziewczyny” wygrały z konkurencją. 6,55 mln zł z reklam

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ilo
na ich szczęście rok temu wiosną było to kiepskie Bodo ze słabą oglądalnością, więc spadek jest niewielki. A gdyby rok temu wiosną było Ranczo ze średnio ponad 6 milionami widzów? No porażka na pełnej linii.
0 0
odpowiedź
User
Ała
Pół Ranczo. I Bodo minus.

A Bodo to nie był król seriali.
0 0
odpowiedź
User
prawnik
Nie będę oryginalny. Powtórzę dwa powyższe wpisy, opisujące matematycznie mierzalną rzeczywistość:
Dwukrotny spadek w stosunku do Rancza i 170tys. spadku w stosunku do Bodo.

Czemu powtarzam Kolegów? Bo ciekaw jestem, kto minusuje obiektywnie prawdziwe, matematycznie sprawdzalne i porównywalne dane.
Gentlemani nie dyskutują o faktach. Tak przynajmniej drzewiej bywało. Teraz widzę, że jest czas, w którym można w imię jakiejś bezwartościowej ideologii politycznej, zaminusować matematykę.
0 0
odpowiedź