Wirtualna Polska przed Onetem, Grupa Gazeta.pl bliżej Grupy Interia.pl (TOP50 serwisów)
W lutym br. strony Grupy Wirtualna Polska miały więcej użytkowników od witryn Grupy Onet-RASP, natomiast wśród serwisów prowadziły trzy globalne portale: Google, Facebook i YouTube. Większość stron zanotowała gorsze wyniki niż w styczniu - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Z badania gemiusAudience realizowanego przez firmę Gemius wynika, że w lutym br. strony i aplikacje internetowe Google odwiedziło w Polsce 21,2 mln realnych użytkowników, czyli 96,5 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Zasięg tych witryn wzrósł w skali miesiąca o 0,52 pkt proc.
Google jest bez zmian zdecydowanie najpopularniejszym wydawcą internetowym w Polsce. Spośród podmiotów zajmujących dalsze miejsca tylko Facebook ma zasięg zbliżony do 80 proc., zasięgi stron Grupy Wirtualna Polska i Grupy Onet-RASP wynoszą po ok. 70 proc., a po ponad 50-procentowe zasięgi mają jeszcze tylko Grupa Allegro, Grupa Interia.pl i Grupa Gazeta.pl.
Wśród polskich wydawców od kilku miesięcy liderem zasięgowym pozostaje Grupa Wirtualna Polska, która w lutym miała 15,69 mln realnych użytkowników, o 498,2 tys. więcej niż Grupa Onet-RASP. Obaj wydawcy zanotowali podobne spadki zasięgu w skali miesiąca, a dzieląca ich różnica nieznacznie zmalała.
Natomiast Grupa Interia.pl straciła z miesiąca na miesiąc 1,48 pkt proc. zasięgu, a Grupa Gazeta.pl zyskała 1,09 pkt proc., w efekcie czego dystans między wydawcami zmalał do 417,4 tys. użytkowników.
Większość wydawców zanotowała spadki zasięgu w skali miesiąca, co jest naturalną zmianą, wynikającą m.in. z tego, że luty był w tym roku o dwa dni krótszy od stycznia. Przy czym zasięg stron Grupy TVN wzrósł o 1,62 pkt proc., co ma związek przede wszystkim ze startem wiosennej ramówki w kanałach TVN.
TOP20 właścicieli witryn i programów internetowych, z których korzysta najwięcej internautów |
||||
LUTY 2016 |
||||
lp. |
węzeł |
użytkownicy (real users) |
zasięg wśród internautów |
zmiana zasięgu w skali miesiąca (w pkt proc.) |
1 |
Grupa Google |
21 205 035 |
96,50% |
0,52 |
2 |
facebook.com |
17 453 438 |
79,42% |
0,20 |
3 |
Grupa Wirtualna Polska |
15 693 640 |
71,42% |
-2,55 |
4 |
Grupa Onet - RASP |
15 195 481 |
69,15% |
-2,26 |
5 |
Grupa Allegro |
13 089 838 |
59,57% |
-0,49 |
6 |
Grupa Interia.pl |
11 874 382 |
54,04% |
-1,48 |
7 |
Grupa Gazeta.pl |
11 456 957 |
52,14% |
1,09 |
8 |
wikipedia.org |
9 405 118 |
42,80% |
-1,87 |
9 |
Grupa Polska Press |
8 548 645 |
38,90% |
-2,13 |
10 |
Grupa Microsoft - MSN |
7 796 947 |
35,48% |
-1,43 |
11 |
Grupa ZPR Media |
7 670 173 |
34,90% |
-1,17 |
12 |
Grupa TVN |
5 838 958 |
26,57% |
1,62 |
13 |
Grupa Ceneo.pl |
5 790 992 |
26,35% |
-2,04 |
14 |
cda.pl |
5 287 582 |
24,06% |
-2,75 |
15 |
bet-at-home.com |
4 856 155 |
22,10% |
-2,01 |
16 |
Grupa Edipresse.pl |
4 674 154 |
21,27% |
-1,31 |
17 |
filmweb.pl |
4 673 788 |
21,27% |
-2,33 |
18 |
Grupa Gazetaprawna.pl |
4 413 822 |
20,09% |
-0,78 |
19 |
orange.pl |
4 103 774 |
18,67% |
-0,66 |
20 |
Grupa PKO Bank Polski |
4 092 183 |
18,62% |
-0,23 |
Wśród domen najpopularniejsze jest Google.pl, które w lutym miało 20,45 mln polskich użytkowników, co oznacza zasięg wynoszący 93,04 proc. (o 0,16 pkt proc. więcej niż miesiąc wcześniej). Natomiast zajmujące czwartą pozycję Google.com miało 14,3 proc. użytkowników i 65,06 proc. zasięgu (o 1,72 pkt proc. mniej niż w styczniu).
Na drugim miejscu znalazł się Facebook z 17,45 mln użytkowników i YouTube z 16,6 mln. Pierwszy portal zanotował w skali roku niewielki wzrost zasięgu (o 0,2 pkt proc.), a drugi - nieznaczny spadek (o 0,13 pkt proc.).
W czołowej dwudziestce najwięcej pod względem zasięgu straciły WP.pl (o 3,36 pkt proc.), Onet.pl (o 2,88 pkt proc.), Cda.pl (o 2,75 pkt proc.) i Allegro.pl (o 2,46 pkt proc.).
TOP50 domen, z których korzysta najwięcej internautów |
|||
LUTY 2016 |
|||
lp. |
węzeł |
użytkownicy (real users) |
zasięg wśród internautów |
1 |
google.pl |
20 446 317 |
93,04% |
2 |
facebook.com |
17 453 438 |
79,42% |
3 |
youtube.com |
16 596 554 |
75,52% |
4 |
google.com |
14 297 495 |
65,06% |
5 |
onet.pl |
12 567 386 |
57,19% |
6 |
allegro.pl |
10 882 008 |
49,52% |
7 |
wp.pl |
10 480 538 |
47,69% |
8 |
wikipedia.org |
9 405 118 |
42,80% |
9 |
olx.pl |
8 058 706 |
36,67% |
10 |
interia.pl |
7 554 848 |
34,38% |
11 |
gazeta.pl |
6 551 781 |
29,81% |
12 |
blogspot.com |
6 533 425 |
29,73% |
13 |
ceneo.pl |
5 635 700 |
25,65% |
14 |
cda.pl |
5 287 582 |
24,06% |
15 |
o2.pl |
5 200 433 |
23,67% |
16 |
bet-at-home.com |
4 856 155 |
22,10% |
17 |
filmweb.pl |
4 673 788 |
21,27% |
18 |
money.pl |
4 631 087 |
21,07% |
19 |
fakt.pl |
4 443 603 |
20,22% |
20 |
orange.pl |
4 103 774 |
18,67% |
21 |
microsoft.com |
4 074 230 |
18,54% |
22 |
bet365.com |
4 032 749 |
18,35% |
23 |
otomoto.pl |
3 851 399 |
17,53% |
24 |
dobreprogramy.pl |
3 773 979 |
17,17% |
25 |
gry.pl |
3 749 727 |
17,06% |
26 |
poradnikzdrowie.pl |
3 663 461 |
16,67% |
27 |
ipko.pl |
3 581 377 |
16,30% |
28 |
twitter.com |
3 561 044 |
16,20% |
29 |
wyborcza.pl |
3 530 272 |
16,06% |
30 |
tvn24.pl |
3 402 045 |
15,48% |
31 |
play.pl |
3 366 780 |
15,32% |
32 |
zumi.pl |
3 261 181 |
14,84% |
33 |
vod.pl |
3 146 331 |
14,32% |
34 |
ask.com |
3 096 468 |
14,09% |
35 |
chomikuj.pl |
3 070 726 |
13,97% |
36 |
naszemiasto.pl |
2 938 372 |
13,37% |
37 |
betclic.com |
2 926 005 |
13,32% |
38 |
infor.pl |
2 876 189 |
13,09% |
39 |
polki.pl |
2 875 963 |
13,09% |
40 |
abczdrowie.pl |
2 857 753 |
13,00% |
41 |
zalando.pl |
2 823 088 |
12,85% |
42 |
ingbank.pl |
2 809 898 |
12,79% |
43 |
wordpress.com |
2 806 418 |
12,77% |
44 |
se.pl |
2 722 602 |
12,39% |
45 |
lotto.pl |
2 711 680 |
12,34% |
46 |
t-mobile.pl |
2 679 864 |
12,19% |
47 |
gameforge.com |
2 674 343 |
12,17% |
48 |
panoramafirm.pl |
2 656 072 |
12,09% |
49 |
komputerswiat.pl |
2 601 777 |
11,84% |
50 |
zalukaj.tv |
2 585 462 |
11,77% |
Badaniem gemiusAudience są objęci internauci w wieku 7-75 lat. W lutym br. w badaniu wzięło udział 100 883 użytkowników, a liczbę wszystkich polskich internautów oszacowano na 21,97 mln.
Przy opracowywaniu wyników gemiusAudience wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Millward Brown (z trzeciego kwartału ub.r. i badania Maluchy z ub.r.).
Firma Gemius przez ostatnie 10 lat prowadziła dla PBI badanie polskiego internetu pod nazwą Megapanel. Z początkiem br. realizację takiego badania przejął Instytut GfK. Pierwsze wyniki nowego pomiaru, ze stycznia, nie zostały jeszcze podane, ich publikację przesunięto na czas nieokreślony.
Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska przed Onetem, Grupa Gazeta.pl bliżej Grupy Interia.pl (TOP50 serwisów)