Większy udział kanałów Telewizji Polskiej i Grupy Polsat, Grupa TVN ze spadkiem
Telewizja Polska w sierpniu 2015 roku zanotowała najwyższy łączny udział swoich kanałów na rynku telewizyjnym. Zaś na czele grupy komercyjnej znalazła się Telewizja Polsat.
Łączny udział wszystkich kanałów Telewizji Polskiej w sierpniu 2015 roku wyniósł 29,36 proc. To o 1,66 proc. więcej niż w sierpniu 2014 roku - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Udział wszystkich stacji Grupy Polsat w analizowanym okresie wyniósł 21,98 proc., czyli o 3,88 proc. więcej niż rok wcześniej. Dało to jej drugą lokatę w zestawieniu.
Z kolei trzecie miejsce zajęła Grupa TVN, której łączny udział uplasował się na poziomie 20,09 proc., o 2,48 proc. mniejszym niż w sierpniu 2014 roku.
Warto dodać, że łączny udział wszystkich trzech grup głównych telewizji uplasował się na poziomie 71,43 proc. Był on o 1,12 proc. wyższy niż w analogicznym okresie ub.r.
Wszyscy 4+ |
sierpień |
|
2014 |
2015 |
|
Stacja |
SHR % |
SHR % |
Grupa TVP |
28,88% |
29,36% |
Grupa Polsat |
21,16% |
21,98% |
Grupa TVN |
20,60% |
20,09% |
Suma: |
70,64% |
71,43% |
W grupie komercyjnej największy łączny udział wśród głównych nadawców miała już Grupa Polsat, której wynik w sierpniu 2015 roku to 24,56 proc., czyli o 5,82 proc. więcej niż w sierpniu 2014 roku.
Drugą pozycję zajęła Telewizja Polska. Jej kanały w tej grupie wiekowej w zeszłym miesiącu miały łącznie 22,44 proc. udziału po spadku o 0,75 proc. Na trzeciej lokacie uplasowała się Grupa TVN, której wynik w sierpniu br. wzrósł o 0,95 proc. do 21,30 proc.
Łączny udział Grupy Polsat, TVP i TVN wyniósł tutaj 68,30 proc. po wzroście o 2,06 proc.
Wszyscy 16-49 |
sierpień |
|
2014 |
2015 |
|
Stacja |
SHR % |
SHR % |
Grupa Polsat |
23,21% |
24,56% |
Grupa TVP |
22,61% |
22,44% |
Grupa TVN |
21,10% |
21,30% |
Suma: |
66,92% |
68,30% |
Dołącz do dyskusji: Większy udział kanałów Telewizji Polskiej i Grupy Polsat, Grupa TVN ze spadkiem