Widownia serialu "Bodo" maleje z odcinka na odcinek
Pierwsze trzy odcinki serialu historycznego „Bodo” zgromadziły średnio 3,5 mln widzów, niemal o połowę mniej niż miało nadawane rok temu „Ranczo”. TVP1 w czasie nadawania serialu jest jednak liderem całego rynku, ale w grupie komercyjnej ustępuje już TVN i Polsatowi.
Serial „Bodo” po trzech pierwszych tygodniach emisji gromadzi średnio 3,49 mln widzów, co przełożyło się na 20,38 proc. udziału TVP1 wśród wszystkich widzów oraz 11,52 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl. Serial oglądać można w niedziele o godz. 20.25 począwszy od 6 marca br.
W analizowanym okresie największą widownię zgromadził pierwszy odcinek serii, który zdecydowało się zobaczyć 3,81 mln osób. Drugi obejrzało 3,45 mln widzów, przy trzecim widownia spadła do 3,2 mln osób.
Widownia „Bodo” odcinek po odcinku
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4+ |
||
Data |
Start |
AMR |
SHR% |
06-03-2016 |
20:27:08 |
3 814 377 |
22,10% |
13-03-2016 |
20:25:42 |
3 454 935 |
20,09% |
20-03-2016 |
20:27:45 |
3 197 553 |
18,91% |
Nowy serial notuje zdecydowanie niższą oglądalność niż nadawany w analogicznym okresie ub.r. w tym samym paśmie dziewiąty sezon „Rancza”. Po trzech odcinkach gromadził on średnio 6,85 mln widzów, co przełożyło się na 38,30 proc. udziału w grupie 4+ oraz 29,24 proc. w grupie 16-49.
Oglądalność serialu na tle konkurencji
|
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
Stacja |
AMR |
SHR % |
SHR % |
TVP1 - Bodo |
3 489 909 |
20,38% |
11,52% |
TVN |
2 885 194 |
16,85% |
22,30% |
Polsat |
1 872 953 |
10,94% |
11,89% |
TVP2 |
858 319 |
5,01% |
6,77% |
Podczas emisji nowej produkcji TVP1 jest liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajmuje TVN, nadający wówczas reality-show „MasterChef Junior”, co daje mu 20,38 proc. udziału. Trzecia lokata należy do Polsatu („Tylko muzyka”; 10,94 proc.), a czwarta jest TVP2 (filmy fabularne; 5,01 proc.). Z kolei w grupie komercyjnej liderem jest TVN, drugie miejsce zajmuje Polsat, a trzecia jest TVP1.
W serialu „Bodo” jest pokazana młodość przedwojennego aktora Eugeniusza Bodo oraz jego droga do kariery. TVP1 wsparła emisję produkcji ogromną kampanią - zarówno zewnętrzną (m.in. na billboardach, w internecie i w kinach) jak i autopromocyjną, o serialu mówiono w wielu programach TVP1 i TVP2.
Nadawca liczy, że „Bodo” ponownie zacznie zyskiwać widzów w kolejnych tygodniach - już w piątym odcinku Antoniego Królikowskiego w roli dorosłego Bodo zastąpi Tomasz Schuchardt. Dodatkowo w kwietniu br. stacja pokaże kilka przedwojennych filmów z udziałem Eugeniusza Bodo, m.in. „Piętro wyżej” czy „Paweł i Gaweł”.
Poza Królikowskim i Schuchardtem w obsadzie serialu są też: Anna Próchniak, Roma Gąsiorowska, Michalina Olszańska, Patricia Kazadi, Piotr Żurawski i Józef Pawłowski. Jego producentem wykonawczym była firma Akson Studio.
Dodajmy, że w lutym br. udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 12,17 proc.
Dołącz do dyskusji: Widownia serialu "Bodo" maleje z odcinka na odcinek
A z czego jest zadowolone TVN i Polsat? i co myślisz że da się określić jaki widz ogląda dany program w danym czasie?
Młodzi i średnie pokolenie już od dobrych kilku lat nie ogląda telewizji.
95% młodych ludzi siedzi codziennie wieczorem przed monitorem,wszystkie wskazniki oglądalności,zwłaszcza te dotyczące młodych i srednich widzów są jakie są,sam domyśl się czy warto się nimi zajmować.
Jesze jedno,TVP to misja,a nie oglądalność.Nowy-stary program w TVP jakim jest "Sonda 2" super program nie zgromadzi wielu milionów widzów,ale to program dla ludzi inteligentnych i ciekawych świata.I taka ma być TVP,dla inteligentnych i ciekawych świata widzów.Masowy widz chce papki,seriali i pseudo skandali,a nie ciekawych programów.