WAN również przeciwko umowie Google z Yahoo
Światowy Związek Prasy (World Association of Newspapers - WAN) oświadczył, że sprzeciwia się umowie reklamowej zawartej między Google i Yahoo.
Mająca swoją siedzibę w Paryżu organizacja oczekuje, że europejscy i amerykańscy regulatorzy rynku zablokują wejście w życie umowy ze względu na możliwe powstanie monopolu - informuje serwis Media Life.
Przypomnijmy, że w czerwcu obie strony zawarły 10-letnią umowę, w ramach której począwszy od października Google będzie umieszczać tekstowe reklamy na stronach należących do Yahoo w USA i Kanadzie.
Według WAN, porozumienie poskutkowałoby obniżeniem cen płatnych reklam i w konsekwencji spadkiem dochodów gazetowych i innych internetowych serwisów, które otrzymują wynagrodzenia od partnerów umowy. Dla medialnych firm wzrosnąć mogłyby również ceny płatnych reklam w wyszukiwarkach.
Organizacja obawia się też, że umowa da Google "nieuzasadnioną" rynkową siłę w sektorze reklam online. Nie zgadza się ona również z zapewnieniami Yahoo i Google, że ich porozumienie będzie obejmowało tylko Amerykę Północną. Według WAN, odczują to również europejskie gazety.
Niedawno umowie Google i Yahoo sprzeciwiła się również amerykańska organizacja Association of National Advertisers (ANA). Wysłała ona list do przyglądającego się porozumieniu Departamentu Sprawiedliwości USA, w którym napisała, że jeśli umowa wejdzie w życie, to "spółka Google-Yahoo będzie kontrolować 90 procent rynku reklam w internetowych wyszukiwarkach, co poskutkuje mniejszą konkurencją, zwiększoną koncentracją siły rynku, ograniczeniem obecnie dostępnych alternatyw oraz potencjalnym wzrostem cen dla reklamodawców za wysokiej jakości opłacalne reklamy w wyszukiwarkach".
źródło: Media Life
Dołącz do dyskusji: WAN również przeciwko umowie Google z Yahoo