SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wakacje 2011: dłużej przed telewizorami, Jedynka ostro w dół

Polacy w lipcu i sierpniu br. oglądali telewizję dziennie średnio przez 3 godziny 26 minut, czyli o 2 minuty dłużej niż rok wcześniej. Bardzo duży spadek zanotowała TVP 1, straciła też TVP 2.
 

W porównaniu do wakacji 2009 roku czas oglądania telewizji wzrósł jeszcze bardziej, bo o aż o 8 i pół minuty - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl

Liderem oglądalności była lipcu i sierpniu br. niezmiennie TVP 1, ale jej udział zmalał aż o 17,16 proc. do 15,26 proc. Na drugie miejsce awansował Polsat, którego udział wzrósł o 6,71 proc. do 14 proc.  Trzecie miejsce zajął TVN (12,88 proc., wzrost o 2,38 proc.), a czwarta była TVP 2 (12,07 proc., w dół o 9,99 proc.).

Spadki w pierwszej piętnastce kanałów zanotowały też m.in. TVP Info i TVN 24, a do czołówki awansował będący dla nich konkurentem Polsat News. Wzrostem pochwalić się mogą też TV Puls i Polsat 2, a straciły np. Disney Channel i Disney XD.

Wakacje 2011 Wszyscy 4+ Wakacje 2010 Wszyscy 4+
Kanał SHR % Kanał SHR %
TVP1 15,26% TVP1 18,42%
Polsat 14,00% TVP2 13,41%
TVN 12,88% Polsat 13,12%
TVP2 12,07% TVN 12,58%
TVP INFO 5,28% TVP INFO 6,24%
TVN24 3,63% TVN24 4,52%
TV4 2,44% TV4 2,16%
PULS 1,88% TVN7 1,83%
TVN7 1,81% Disney Channel 1,51%
Polsat2 1,60% PULS 1,38%
Disney Channel 1,33% Disney XD 1,17%
Disney XD 1,05% Cartoon Network 0,99%
Polsat News 1,04% Polsat2 0,93%
Polsat Sport 0,89% VIVA Polska 0,85%
TVP Polonia 0,79% AXN 0,83%



W grupie komercyjnej liderem był z kolei Polsat z wynikiem 15,70 proc. po wzroście aż o 17,08 proc. Drugą pozycję zajął TVN (13,41 proc., spadek o proc., wzrost o 0,2 proc.). Na podium znalazła się jeszcze Jedynka, której udział zmalał jednak aż o 32,15 proc. do 12,43 proc.

Wakacje 2011 16-49
Wakacje 2010 16-49
Kanał SHR % Kanał SHR %
Polsat 15,70% TVP1 18,42%
TVN 13,41% Polsat 13,41%
TVP1 12,43% TVN 13,12%
TVP2 10,81% TVP2 12,58%
TVP INFO 2,92% TVN24 6,24%
TV4 2,86% TVP INFO 4,52%
TVN24 2,52% TV4 2,16%
TVN7 2,06% TVN7 1,83%
PULS 1,93% VIVA Polska 1,51%
Polsat2 1,82% Disney Channel 1,38%
VIVA Polska 1,21% PULS 1,17%
Discovery 1,15% AXN 0,99%
Disney Channel 1,14% Polsat2 0,93%
AXN 0,95% Discovery 0,85%
Polsat Sport 0,92% Comedy Central 0,83%


Najchętniej oglądanym programem w wakacje w polskiej telewizji był serwis sportowy Jedynki
, który śledziło do 4,4 mln widzów. Na drugim miejscu znalazł się Festiwal Kabaretu w Koszalinie (TVP 2) z widownią na poziomie 4,3 mln osób. Większość pozycji z czołówki to programy TVP 1 i TVP 2, w zestawieniu znalazło się tylko po jednej pozycji TVN („Fakty”, miejsce ósme) i Polsatu (film „Maska zorro”, miejsce trzynaste).

Tytuł  Stacja  Data  Start  Koniec  AMR  SHR % 
SPORT /SERWIS SPORT./  TVP1  03-07-2011  19:54:33 20:02:52   4 395 107    30,91%
FESTIWAL KABARETU W KOSZALINIE  TVP2  30-07-2011  21:12:59 22:06:29   4 282 367    33,27%
PROGNOZA POGODY  TVP1  27-07-2011  20:13:11 20:16:48   4 234 388    32,95%
KABARETOWY KLUB DWOJKI NA … TVP2  02-07-2011  21:12:23 22:03:19   4 102 675    30,49%
WIADOMOSCI  TVP1  21-07-2011  19:30:07 19:56:36   3 931 009    33,04%
TELEEXPRESS  TVP1  03-07-2011  17:00:06 17:15:22   3 863 102    34,25%
JAK ROZPETALEM II WOJNE SWIATOWA TVP1  25-07-2011  20:27:54 21:40:28   3 776 328    27,69%
FAKTY  TVN  03-07-2011  18:59:59 19:21:51   3 698 862    29,01%
FAMILIADA /TELETURNIEJ/  TVP2  03-07-2011  14:04:58 14:29:39   3 609 886    33,36%
MIEDZYNARODOWY FESTIWAL PIOSENKI I KULTURY ROMOW 2011  TVP2  23-07-2011  22:17:34 23:11:17   3 578 074    31,15%
SPRAWA DLA REPORTERA  TVP1  28-07-2011  21:27:51 22:06:56   3 525 852    26,64%
OJCIEC MATEUSZ  TVP1  25-08-2011  20:28:25 21:10:19   3 516 411    26,54%
MASKA ZORRO /FILM PRZYG.USA/  Polsat  04-07-2011  20:05:52 22:41:44   3 493 569    26,55%
SPRAWA SIE RYPLA /FILM POL./  TVP1  08-08-2011  20:27:10 21:51:13   3 380 104    25,05%
SISSI /FILM FAB.AUSTR/  TVP1  31-07-2011  21:21:35 22:59:38   3 307 888    25,49%


Najwięcej na reklamy w wakacje wydały koncerny Unilever (9,6 mln zł) i Procter & Gamble (9,5 mln zł). 

Korporacja  Wydatki 
UNILEVER     95 961 168   
PROCTER & GAMBLE     95 274 746   
AFLOFARM     70 447 813   
POLSKA TELEFONIA CYFROWA    66 679 391   
POLKOMTEL SA     62 555 601   
DANONE     57 295 745   
P4     50 590 164   
COCA COLA     46 072 948   
RECKITT BENCKISER     45 280 542   
LOREAL     44 053 752   


 

Dołącz do dyskusji: Wakacje 2011: dłużej przed telewizorami, Jedynka ostro w dół

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
rewelacyjny wynik TVP2

gratulacje..... ;)
20 12
odpowiedź
User
JOWITA
Absolutnie mnie nie dziwi, że TVP !, TVP2 utraciły widzów.Nie kończące się selriale.Od połowy czerwca nie ma "Exspresu reportreów".I pewnie wakacje zakończą się w połowie września.W TVP 2 filmy, filmy filmy.Tego nie da się oglądać.Życie widzów składa się z rózych spraw i szukamy porad prawnych,zmian lub wyjaśniania ustaw.TVP publiczna nie spełnia oczekiwań.
20 12
odpowiedź
User
taśmowy
Genialnie!!! Managment TVP 1 ma czym sie chwalić! Najlepsi fachowcy od rozkładania firmy. Oby tak dalej. Powodzenia! Jesteście najlepsi!!!
0 0
odpowiedź