W tym roku internet pokona radio pod względem wydatków na reklamę
W bieżącym roku światowe wydatki na internetową reklamę będą wyższe niż na reklamę radiową.
Taką prognozę w trakcie prezentacji dla analityków w Paryżu przedstawił Steve King, szef wchodzącego w skład grupy reklamowej Publicis domu mediowego ZenithOptimedia.
Zdaniem Kinga, wydatki na reklamę online w bieżącym roku zwiększą się o 26 procent i będą stanowić 9,5 procenta ogółu nakładów na światową reklamę. Tymczasem w przypadku radia wskaźnik ten wyniesie 9 procent.
King przedstawił dane, według których konsumenci spędzają około 15 procent swojego czasu w sieci. Zestawiając to z 9 procentami udziałów internetu w rynku reklamy, pozostaje spore pole do wzrostu.
Większe wydatki na reklamę online mają zostać uzyskane także dzięki temu, że rośnie poziom korzystania z tego medium: w bieżącym roku dostęp do sieci ma mieć 19 procent światowej populacji wobec 17 procent w roku ubiegłym.
Szef ZenithOptimedia stwierdził również, że w ciągu najbliższych kilku lat internet pokona pod względem nakładów na reklamę także czasopisma.
źródło: Bloomberg.com
Dołącz do dyskusji: W tym roku internet pokona radio pod względem wydatków na reklamę