SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W Polsce rośnie liczba internautów, już 16,7 mln. Facebook i YouTube w górę

W ub.r. penetracja internetu w Polsce wyniosła 55,4 proc. W skali roku mocno na rozpoznawalności i odwiedzalności zyskały Facebook i YouTube.

Z podsumowania ubiegłorocznych badań NetTrack prowadzonych przez MillwardBrown SMG/KRC wynika, że w ub.r. zasięg internetu w Polsce zwiększył się w o 2 punkty proc. w porównaniu z 2010 roku, osiągając poziom 55,4 proc. W przeliczeniu na populację daje to 16,69 mln użytkowników sieci.




W ub.r. już co drugi polski internauta miał staż w sieci wynoszący ponad 5 lat. Tylko niecałe 5 proc. użytkowników nie korzystało z internetu w domu. 

Zwyczaje
  2011 2010
Od jak dawna korzysta z internetu?
  od 1 miesiąca 0,1% 0,2%
  od 2-3 miesięcy 0,2% 0,4%
  od 4-6 miesięcy 0,5% 0,9%
  od 7-12 miesięcy 2,3% 3,8%
  powyżej 1 roku do 2 lat 5,6% 8,9%
  powyżej 2 lat do 3 lat 7,9% 9,8%
  powyżej 3 lat do 5 lat 25,3% 26,3%
  powyżej 5 lat 50,9% 44,1%
  trudno powiedzieć 7,3% 5,6%
 
Jak często korzysta z internetu?
  codziennie lub prawie    codziennie 70,8% 72,0%
  kilka razy w tygodniu 20,1% 19,1%
  raz na tydzień 5,3% 5,0%
  kilka razy w miesiącu 2,7% 2,7%
  raz na miesiąc 0,7% 0,7%
  rzadziej niż raz na miesiąc 0,5% 0,5%
  trudno powiedzieć 0,0% 0,0%
 
Gdzie korzysta z internetu?
  w domu 95,2% 93,8%
  w pracy 23,5% 21,2%
  w szkole / na uczelni 6,5% 6,3%
  u znajomych 3,9% 4,4%
  w kawiarni internetowej, sklepie komputerowym 0,4% 0,6%
  w innym miejscu 0,7% 0,6%


W grupach wiekowych 40-59 lat oraz 60 lat i więcej liczba internautów zwiększyła się w skali roku o punkt procentowy. 

Profil internautów
  2011 2010
Płeć
  mężczyźni 50% 50%
  kobiety 50% 50%
 
Kategoria wieku
  15-24 lata 28% 30%
  25-39 lat 39% 39%
  40-59 lat 28% 27%
  60 lub więcej 5% 4%
 
Poziom wykształcenia
  podstawowe 15% 17%
  zasadnicze 16% 16%
  średnie 41% 41%
  wyższe 28% 26%


Facebooka rozpoznaje już spontanicznie niewiele mniej polskich internautów niż NK.pl, przy czym ten pierwszy serwis mocno zyskał pod tym względem w ciągu roku, a ten drugi - wyraźnie stracił. Jednak NK.pl regularnie odwiedza nadal więcej użytkowników niż Facebooka. Zarówno pod względem rozpoznalności, jak i odwiedzalności spore wzrosty zanotował YouTube. 

Ranking
  2011 2010
Znajomość spontaniczna
   GOOGLE (www.google.pl) 59,4% 61,5%
   ALLEGRO (www.allegro.pl) 53,6% 54,3%
   ONET (www.onet.pl) 42,2% 47,5%
   WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) 37,6% 39,6%
   NK.PL (www.nk.pl) - wcześniej NASZA-KLASA.PL 25,1% 35,9%
   FACEBOOK (www.facebook.pl) 23,3% 9,1%
   INTERIA.PL (www.interia.pl) 20,4% 21,6%
   YOUTUBE (www.youtube.pl) 18,2%  -
   GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl) 13,1%  -
   WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) 11,4% 11,6%
 
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca?
  GOOGLE (www.google.pl) 89,0% 89,5%
  ALLEGRO (www.allegro.pl) 66,5% 68,3%
  ONET (www.onet.pl) 55,5% 57,6%
   YOUTUBE (www.youtube.pl) 54,9%  -
   NK.PL (www.nk.pl) - wcześniej NASZA-KLASA.PL 47,0% 54,6%
  WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) 44,7% 46,2%
   FACEBOOK (www.facebook.pl) 37,3% 18,3%
  WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) 33,4% 34,5%
  INTERIA.PL (www.interia.pl) 33,2% 35,9%
  GADU-GADU (www.gadu-gadu.pl) 30,4%  -


Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown SMG/KRC od stycznia do grudnia ub.r. wyniosła łącznie 27 006 osób, a w tym od stycznia do grudnia 2010 roku - 25 402 osoby. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej – osób korzystających z internetu.

Dołącz do dyskusji: W Polsce rośnie liczba internautów, już 16,7 mln. Facebook i YouTube w górę

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
furnite-pl
tanszy internet i wiecej lini to powoduje wzrost - sytuacja normalna choc powolna
0 0
odpowiedź