W I połowie roku sieć kin Cinema City sprzedała 12,3 mln biletów, wzrost o 22,5 proc.
Sieć kin Cinema City sprzedała w I połowie roku 12,3 mln biletów, co oznacza wzrost o 22,5% w skali roku, poinformowała spółka w raporcie. Jednak średnia cena biletu w tym okresie spadła o 19,1% do 3,9 euro.
"Zarówno w I półroczu, jak i w samym II kw., we wszystkich krajach działalności wzrosła liczba sprzedanych biletów. W całej sieci Cinema City sprzedaż biletów, wsparta bardzo dobrymi produkcjami filmowymi i nowymi otwarciami kin, wyniosła odpowiednio 12,3 mln szt. (wzrost o 22,5%) oraz 5,4 mln szt. (wzrost o 23,1%)" - czytamy w komunikacie.
Spółka podała, że w porównywalnej liczbie sal kinowych, liczba sprzedanych biletów wzrosła w I półroczu 2009 o 11,2% rok do roku do 10,9 mln szt., a w samym II kw. 2009 o 12,2% rok do roku do 4,8 mln szt.
Średnia cena biletu w I półroczu 2009 wyniosła 3,9 euro (-16,2% rok do roku), a w samym II kw. 2009 3,8 euro (-19,1% rok do roku). Średnia liczba sal kinowych wzrosła w II kw. 2009 o 9,4% do 596, a w I półroczu 2009 o 9,7% do 589.
"W I półroczu 2009 przychody z działalności kinowej, pomimo osłabienia walut regionu Europy Środkowo-Wschodniej, wzrosły rok do roku o 3,6% do 73,1 mln euro. W drugim kwartale wzrost rok do roku wyniósł 0,8% do 33 mln euro" - poinformowano także.
Sieć spółki obejmuje 65 multipleksy z 603 salami kinowymi, w sześciu krajach (Polska, Czechy, Węgry, Rumunia, Bułgaria i Izrael). Spółka posiada wiążące umowy na kolejne 45 multipleksów z 472 ekranami. Dodatkowo, Cinema City prowadzi działalności związane z działalnością kinową: reklamę w kinach oraz dystrybucję filmów.
W I połowie 2009 roku grupa miała 13,85 mln euro zysku wobec 10,64 mln euro zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 105,33 mln euro wobec 90,25 mln euro.
Dołącz do dyskusji: W I połowie roku sieć kin Cinema City sprzedała 12,3 mln biletów, wzrost o 22,5 proc.