W dół wydatki na reklamę w serwisach społecznościowych
Firma eMarketer prognozuje spadek wydatków na reklamę w serwisach społecznościowych na rynku amerykańskim.
Nakłady te mają w bieżącym roku spaść o 3 procent w porównaniu z rokiem 2008: z 1,18 do 1,14 miliarda dolarów.
To zasadniczy zwrot w porównaniu z poprzednimi latami, jako że w 2008 roku odnotowano wzrost o 33 procent, a w roku 2007 o 129 procent.
Główną przyczyną spadku są problemy z jakimi boryka się pod tym względem MySpace. W grudniu ubiegłego roku eMarketer szacował, że wydatki na reklamę w tym serwisie wyniosą w roku bieżącym 630 milionów dolarów, a teraz ta prognoza została obniżona do 495 milionów dolarów, co będzie oznaczało spadek o 15 procent.
Za to największy rywal MySpace jakim jest Facebook ma odnotować tutaj wzrost o 9,5 procenta, do poziomu 230 milionów dolarów.
Firma eMarketer prognozuje również, że na całym świecie wydatki na reklamę w MySpace wyniosą w 2009 roku 520 milionów dolarów (poza USA - 25 mln USD), a w Facebook 300 milionów dolarów (poza USA - 70 mln USD).
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: W dół wydatki na reklamę w serwisach społecznościowych