SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W 2008 r. spadła sprzedaż większości gazet, najwięcej stracił 'Dziennik'

W 2008 roku spadła sprzedaż siedmiu spośród dziewięciu ogólnopolskich gazet codziennych. Najwięcej, bo aż 41 proc. stracił "Dziennik". Swój wynik poprawiły tylko "Super Express" i "Gazeta Prawna". Szczegóły w specjalnym raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.

Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich w 2008 roku tak jak rok wcześniej był "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż tej gazety w ubiegłym roku wyniosła 495 063 egz., czyli o 4 proc. mniej niż w 2007 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora SA) wyniosła w zeszłym roku 393 582 egz. Jest to wynik o 11 proc. gorszy niż w 2007 roku.

Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator SA), który zwiększył swoją sprzedaż ogółem o 3 proc. do 203 771 egz.

Tuż za podium znalazła się "Rzeczpospolita" (Presspublica), która zanotowała spadek o 7 proc. W zeszłym roku tytuł ten sprzedawał się w ilości 135 935 egz.

Na piąte miejsce z czwartego spadł "Dziennik" (Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem zmniejszyła się najbardziej spośród wszystkich dzienników ogólnopolskich. W 2008 roku gazeta ta sprzedawała się w ilości 107 499 egz., co oznacza spadek o 41 proc. w stosunku do 2007 roku.

Tytuł 2008
2007
ZKDP Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Fakt 670 087 495 063 686 409 514 499
Gazeta Wyborcza 561 577 393 582 606 446 443 310
Super Express 341 676 203 771 322 340 197 414
Rzeczpospolita 209 824 135 935 222 790 146 008
Dziennik 242 972 107 499 304 141 183 369
Gazeta Prawna 110 908 77 074 111 244 74 710
Przegląd Sportowy 116 680 64 332 119546 67625
Puls Biznesu 27 279 18 391 29 689 20 123
Parkiet 25 333 10 316 26 612 11 521

<Sprzedaż "Dziennika" najniższa w historii, duży spadek "Gazety Wyborczej" - dane za grudzień 2008>



*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W niektórych mediach przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.
  • Więcej informacji:
  • Zkdp

Dołącz do dyskusji: W 2008 r. spadła sprzedaż większości gazet, najwięcej stracił 'Dziennik'

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl