Użytkownicy Web 2.0 robią zakupy online
W II kwartale bieżącego roku amerykańscy użytkownicy serwisów w stylu Web 2.0 wydali w Internecie około 27 miliardów dolarów.
Jak informuje eMarketer, powołując się na raport firmy badawczej comScore o nazwie 'Web 2.0 in Retail Today', ruch na stronach serwisów społecznościowych wzrósł w okresie sierpień 2006 - sierpień 2007 o 33 procent do 81 milionów unikalnych odwiedzających.
W przypadku blogów wzrost w tym samym okresie wyniósł 23 procent (28 milionów unikalnych odwiedzających), a na stronach oferujących wideo online 20 procent (93 miliony unikalnych odwiedzających).
Z danych comScore wynika także, że 87 procent amerykańskich internautów (158 milionów osób) odwiedziło w ubiegłym miesiącu strony wykorzystujące technologię Web 2.0, a średni czas przeznaczany przez jedną osobę na tego typu stronach wyniósł 210 minut.
Użytkownicy takich serwisów w II kwartale najwięcej pieniędzy online wydali na sprzęt komputerowy (4,5 miliarda dolarów). Następne w kolejności były: odzież (3,8 mld), materiały biurowe (2,4 mld), artykuły konsumpcyjne (1,8 mld) oraz urządzenia elektroniczne (1,6 mld).
Raport comScore niestety nie odpowiada na pytanie, czy użytkownicy serwisów w stylu Web 2.0 wydają online więcej pieniędzy niż internauci, którzy z takich serwisów nie korzystają.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Użytkownicy Web 2.0 robią zakupy online