Użytkownicy Twittera otwarci na reklamy
W przypadku użytkowników Twittera istnieje prawie dwukrotnie większe prawdopodobieństwo klikania przez nich w internetowe reklamy, oceniania produktów online i odwiedzania profili reklamodawców lub firm, niż w przypadku użytkowników tradycyjnych serwisów społecznościowych takich jak Facebook czy MySpace.
Z badania przeprowadzonego przez firmę Interpret wynika, że 24 proc. użytkowników Twittera zrecenzowało lub oceniło produkt w sieci, w porównaniu do 12 proc. użytkowników innych serwisów społecznościowych.
Podobne różnice odnotowano w przypadku przeglądania internetowych profili firm (20 do 11 proc.) oraz klikania w reklamy i linki sponsorowane (20 do 9 proc.).
Obecnie na Twitterze nie są umieszczane reklamy. Co prawda niedawno zmienione zostały warunki korzystania z serwisu, tak aby umożliwić ich pojawienie się, ale w ostatnich dniach współzałożyciel mikrobloga Biz Stone oświadczył, że nie stanie się to w bieżącym roku.
Badanie Interpret zostało przeprowadzone w sierpniu bieżącego roku na grupie ponad 9,2 tysiąca użytkowników internetu.
Dołącz do dyskusji: Użytkownicy Twittera otwarci na reklamy