SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

UOKiK zgodził się, aby Ströer przejął News Outdoor Poland

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wydal pozytywną opinię w sprawie przejęcia 100 proc. udziałów News Outdoor Poland przez Ströer Polska.

„Ströer Out-of-Home Media (…) otrzymała pozytywną decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) w sprawie zakupu przez Ströer Polska, której udziałowcem jest Ströer Out-of-Home Media AG, 100% udziałów w polskiej firmie reklamy zewnętrznej News Outdoor Poland. Tym samym Ströer może sfinalizować zapowiedzianą już wcześniej transakcję, której wartość szacowana jest na około 26 mln euro" – czytamy w komunikacie przesłanym do portalu Wirtualnemedia.pl.

Ströer ocenia, że stanie się liderem na polskim rynku reklamy zewnętrznej, tak jak ma to miejsce w Niemczech i w Turcji. Do tej pory, polski rynek uważany był za bardzo rozdrobniony. Długi okres ekspozycji plakatów reklamowych na nośnikach, przekraczający nawet cztery tygodnie oraz brak odpowiednich narzędzi planowania spowodowały sztuczne spowolnienie rynku OOH w Polsce.

„Zakup 100% udziałów w News Outdoor Poland to początek konsolidacji polskiego rynku reklamy zewnętrznej" -powiedział CEO Ströer Out-of-Home Media Udo Müller.

News Outdoor Poland była spółką zależną News Corporation. W roku finansowym 2008/2009, który zakończył się 30 czerwca 2009 roku, dysponując siecią ok. 3300 powierzchni reklamowych w całym kraju, spółka wygenerowała przychód wysokości 70 mln zł.  W wyniku transakcji Ströer z siecią ok. 20 800 powierzchni reklamowych będzie obecny w ponad 200 miastach Polski, wzmacniając swoją pozycję w 25 miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.

Dołącz do dyskusji: UOKiK zgodził się, aby Ströer przejął News Outdoor Poland

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
quczmil
To dobrze. Mógłby jeszcze przejąć ekrany w pociągach metra. Na razie ma na stacjach i jakość informacji tam wyświetlanych jest dużo lepsza i bardziej różnorodna, niż to, co prezentuje CityINFO - czyli non stop Agora i GW.
20 12
odpowiedź