SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

UOKiK: Vectra ma zmienić zasady telefonicznego zawierania umów

UOKiK orzekł, że sposoby zawierania i zmiany umów z klientami stosowane przez konsultantów telefonicznych Vectry naruszały prawa konsumentów. Operator ma miesiąc na wprowadzenie poprawnych standardów.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zajął się tym, jak konsultanci Vectry telefonicznie zawierają i przedłużają umowy z klientami, jesienią ub.r., po otrzymaniu raportu z kontroli przeprowadzonej w centrum telemarketingu firmy w kwietniu ub.r. przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. W ramach kontroli przeanalizowano 18 rozmów skutkujących podpisaniem lub przedłużeniem umowy. W 12 przypadkach konsultanci nie poinformowali klientów o prawie odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni, w dwóch przypadkach nie podali ceny obejmującej wszystkie jej składniki, w ośmiu - nie podali terminu, w jakim oferta lub informacja o cenie mają charakter wiążący, a w czternastu - nie powiedzieli, gdzie i jak można złożyć reklamację.

UOKiK uznał, że wyniki kontroli UKE uprawdopodabniają stosowanie przez Vectrę praktyk naruszających zbiorowe interesy klientów. „Informacje, które przedsiębiorca - poprzez swoich konsultantów - przedkładał konsumentom, zawierając umowy na odległość, były niepełne i nierzetelne” - podkreślił UOKiK. Poinformowana o tym Vectra zobowiązała się do poprawy tej sytuacji i 21 listopada przedstawiła Urzędowi nowe zasady dla pracowników centrum telemarketingowego, określające m.in. schemat, według którego mają być prowadzone rozmowy z klientami w sprawach dotyczących umów. Wytyczne zobowiązują konsultantów do podawania konsumentom informacji m.in. o wszystkich ważnych cechach oferty, cenie ze wszystkimi składnikami i sposobie jej zapłaty, koszcie, terminie i sposobie dostawy niezbędnego sprzętu, prawie do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni oraz miejscu i terminie składania reklamacji.

Zdaniem UOKiK-u dzięki nowym zasadom Vectra nie będzie już naruszać interesów klientów. Urząd nakazał firmie tych wytycznych w ciągu miesiąca oraz przesłanie potwierdzającego to dokumentu w ciągu dwóch miesięcy.

Przypomnijmy, że  w ostatnich miesiącach UOKiK nałożył na Vectrę dwie kary pieniężne: 350 tys. zł za a naruszenie kilkunastu obowiązków informacyjnych wobec klientów (przeczytaj o tym więcej) i 200 tys. zł za zaniedbania związane z przetwarzaniem i ochroną ich danych osobowych (więcej na ten temat). Obie decyzje są jak na razie nieprawomocne.

Dołącz do dyskusji: UOKiK: Vectra ma zmienić zasady telefonicznego zawierania umów

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adrian
To jakieś jaja!Przez kilka ostatnich lat system zawierania,a szczególnie przedłużania umów w Telewizji N,był identyczny i permanentnie krytykowany przez abonentów.Jeszcze dziś można o tym przeczytać w postach i wypowiedziach związanych z krytyką NC+.Gdzie wówczas był Urząd Ochrony Konsumentów.Sam dwukrotnie stałem się obiektem oszukańczych manewrów konsultantów n-ki,którzy co innego oferowali i uzgadniali,a co innego klient otrzymywał- mimo,że rozmowy były nagrywane.Jaki był dostęp do tych nagrań,dlaczego nowe warunki nie docierały do abonenta w formie aneksu na piśmie - do podpisu,po weryfikacjiWydaje mi się,że dzisiejsza akcja na Vectrę - z którą nic mnie nie łączy - to tylko kontrdziałanie Urzędu,na dotychczasową swoją bezczynność wobec działań NC+.Uczcie się na własnych błędach i nie pozwólcie na to,by nowy twór NC+ lub to co powstanie po nim,definitywnie odeszło od podobnych praktyk.
0 0
odpowiedź
User
max2
Konsultant z N z mycką na głowie może więcej :) hi hi hi
0 0
odpowiedź