SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

UOKiK: klient ma 10 dni na zwrot produktu kupionego w e-sklepie

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podkreślił, że kupujący towar w sklepie internetowym ma 10 dni od daty zakupu na zwrócenie go bez podania przyczyny. Po interwencji Urzędu odpowiednio zmieniony został regulamin serwisu e-szlugi.pl.

Regulaminem serwisu e-szlugi.pl, oferującego elektroniczne papierosy i akcesoria do nich, zajęła się Delegatura UOKiK-u w Lublinie. Dokument zawierał zapis stanowiący, że „zwracany towar musi być kompletny, nie może nosić śladów użytkowania, oraz musi posiadać oryginalne, nie zniszczone opakowanie”, oraz nakazywał konsumentom dołączenie do zwracanego towaru oryginału dowodu sprzedaży.

Tymczasem zgodnie z prawem zakupiony w internecie produkt można użytkować w ramach tzw. zwykłego zarządu (sprawdzić, czy jest zgodny z zapewnieniami sprzedającego, złożyć go, uruchomić), a w ciągu 10 dni od zakupu zwrócić bez podania przyczyny i bez oryginalnego dowodu sprzedaży, tylko np. z kopią paragonu.

>>> ZłoteWyprzedaże.pl zmieniają regulamin po decyzji UOKiK-u

Na wniosek UOKiK-u w regulaminie e-szlugi.pl zmieniono zakwestionowane zapisy. W związku z tym Urząd nie nałożył na sklep kary finansowej. Decyzja jest prawomocna.

 

Dołącz do dyskusji: UOKiK: klient ma 10 dni na zwrot produktu kupionego w e-sklepie

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
uważny czytelnik
Czy w przypadku rezygnacji sprzedawca ma zwrócić kwotę łącznie z kosztem dostawy czy tylko za towar,proszę podać paragraf jeśli ktoś to wie.
22 12
odpowiedź
User
radek
wszystko fajnie tylko to prawo jest bardzo krzywdzące dla sprzedających, bo co ma zrobić ze zwróconym towarem bez opakowania i noszącym ślady użytkowania (zarysowania, zabrudzenia, itd.)? Bo coraz więcej klientów sobie coś kupuje, używa i oddaje bo coś tam, coś tam. Dlaczego nie ma zapisu o rozważnych zakupach? Kiedyś było tak, że możesz zwrócić jak coś jest nie tak albo reklamujesz, a jak kupiłeś i wszystko jest OK to sklep się wywiązał ze swojego obowiązku więc następnym razem pomyśl zanim coś kupujesz.
0 0
odpowiedź
User
Przemek
W przypadku epapierosów, po prostu sprzedawcy będą dodawać mini pojemniczki. Nie wyobrażam sobie, aby prawnie można było zwrócić napoczęty pojemnik. A chleb jak kupię przez internet i zjem kromkę to też będę mógł oddać w ciągu 10 dni?
20 12
odpowiedź