SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

UOKiK karze UPC i Multimedia. 590 tys. zł za opóźnienia

UOKiK ocenił, że operatorzy kablowi UPC Polska i Multimedia Polska zbyt późno poinformowali abonentów o wycofaniu kilku programów telewizyjnych ze swoich ofert. UPC dostało 380 tys. zł kary, a Multimedia - 208 tys. zł.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów badał postępowanie UPC Polska i Multimedia Polska od grudnia ub.r., kiedy otrzymał skargę od konsumenta na tę pierwszą firmę oraz zawiadomienie od przedsiębiorcy dotyczące tej drugiej. Prezes urzędu ustaliła, że obaj operatorzy poinformowali swoich abonentów o usunięciu kilku programów telewizyjnych z oferty później niż - jak nakazuje prawo - z wyprzedzeniem jednego okresu rozliczeniowego. Przy czym klienci UPC taką informację dostali dopiero po wprowadzeniu tych zmian.

Prezes UOKiK uznała, że firmy naruszyły zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła na nie kary finansowe. UPC Polska ma zapłacić 379 658 zł, a Multimedia Polska - 208 254 zł. Przy czym decyzja nie jest prawomocna: Multimedia Polska odwołała się już do sądu, a UPC jeszcze ma taką możliwość. UOKiK podkreśla, że kary są stosunkowo niewysokie, bo obaj operatorzy zaprzestali stosowania kwestionowanej praktyki i współdziałali z urzędem podczas postępowania wyjaśniającego.

Przypomnijmy, że półtora miesiąca temu UOKiK za podobne niedopełnienie obowiązku informacyjnego ukarał sieć Vectra prawie 490 tys. zł (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: UOKiK karze UPC i Multimedia. 590 tys. zł za opóźnienia

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin
Multimedia tak robili w Wabrzeznie (kujawsko-pomorskie),gdy wlaczalo sie telewizor to okazywalo sie ze zostaly zabrane jakies kanaly lub wprowadzono w ich miejsce inne stacje
0 0
odpowiedź
User
ert345
multimedia tak robili i robią do tej pory w Wielkopolsce że do informacja jest ale już po fakcie i zawsze w piśmie jest ten sam powód że kanał okazał się być za drogi i koniec. W prowadza się co prawda inny ale wcale nie lepszy a gorszy .
0 0
odpowiedź
User
Niezadowolony klient
Multimedia okrada swoich klientów. Mam nadzieję, że ludzie pomału będą rezygnować z ich usług, bo przecież można już odbierać sygnał w dobrej jakości korzystając z nadajników naziemnych!!!! Wystarczy kupić telewizor z tunerem DVB-T lub dokupić przystawkę do starego telewizora i mamy sporo kasy w kieszeni.
0 0
odpowiedź